Skördare

Lillebror

815 inlägg 352258 visningar 47 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lillebror

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169818 Spakarna reagerar lite olika på vissa funktioner. Bla då man ska skicka ut aggregatet så händer det inget, inget å sen går det som fan. Är det spakarna som börjar va slut? Sett dom finns som utbytes. Gummibälgarna är trasiga så det kan nog vara en del dynga i dom. Kan man rengöra dom på nåt sätt utan att skruva isär dom?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lillebror

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169839 Det är nog nån som har varit och skruvat på EHC boxarna, du får nog göra en ny kraninställning så får du den som du vill ha den.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169850 Nä när jag hade dit maskinservice så ställde han in kranen så det är nog inte det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lillebror

mashun02  
#169912 Hoppas du får till det.
Om ni har fler filmer på huggningen får ni gärna lägga upp.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169926 Jag tror han filmade mer. Kommer nog i så fall.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lillebror

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169959 Du kan prova skifta höger o vänster spak då ser du om problemet flyttar sig..

Avatar Fallback

Re: Lillebror

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169983 Ska göra det men ännu ett problem är att det bara är ibland. Känns som att det börjar va glapp eller nåt sånt. Inte van med dom här spakarna, har servo i skotaren.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lillebror

mashun02  
#170061 För att återgå till frågan jag hade tidigare om terrängegenskaper. hur är den att niviliera med om det är ojämt underlag.
Går det att få den att "flyta" automatiskt eller måste man styra själv hur den skall gå

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170070 Niveleringen styr du själv, hade automatik på en 570 men de funka inge vidare då den inte hann med utan reglera för sent.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

mashun02  
#170097 Hur mycket kan du höjja sänka hjulen?
Har rätt jämna marker. mer att det kan vara uppför nerför.
Funderade även på hur lätt de är om baken, är det omöjligt att köra utför?, funderade på att fylla med väska i så fall samt att häkta på extra järn bak på maskinen.

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170158 Du kan inte höja och sänka hjulen på Lillebror, den har pendelaxlar fram och bak så du kan luta den i sidled. Du kan köra utför men det är lite vingligt att jobba utför. "Den på blocket" som du är spekulant på har dom svetsat dit mera vikt under baken på, syns på bilden. Jag är rätt säker på att det är en 0450, den är nog bra mycket stadigare än 0470, då den är lite längre i baken och tyngre.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170272 Min har plåtar under motorn som extravikter. Har även vätska i däcken. 15 grader åt vardera hållet går den att luta. Om jag nu minns rätt. Lutar då som f-n känns det som när man tiltar den max.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lillebror

mashun02  
#170350 Så då kan du bara styra sida och sida inte fram och bak tillsammans?
Nästa torsdag blir lite halvdrygt med 220 mil bil men får snacka en massa.
Hoppas maskinen är fin.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170381 Jo hoppas du inte åker i onödan. Men upplever att folk är ärlig då det gäller såna här saker. Lite svårt lura folk som kan maskiner. Nog går det men inte kanske lika lätt som att lura på svensson en skrotbil. Beskrivningen stämde bra på min.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lillebror

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170382 Man tiltar både fram och bak samtidigt, hela maskin alltså.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).