Skördare

Lillebror

815 inlägg 352295 visningar 47 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Dalbonnen  
#411295 Skall se om lokala hydralfirman får fram o ringar till chockventilerna tror det är där problemet sitter

Avatar Fallback

Re: Lillebror

holkary  
#414492
1477381286_lillebror1.jpg
Även jag börjar bli sugen på att köra men det är tyvärr en bit bort men innan året är slut så kanske !

Avatar Fallback

Re: Lillebror

rikard_e  
#414497 Hoppas verkligen det löser sig för dig snabbt. Inget kul att vara stillaståendes nu..

Underbart pallbock! :grin:

Avatar Fallback

Re: Lillebror

holkary  
#414502 Ja pallbocken ger sig inte i första taget :lol:

Avatar Fallback

Re: Lillebror

nilaszettlin  
#414659 Sitter och gräver fiber å längtar ut i skogen
DSC_0089.JPG
DSC_0090.JPG

Avatar Fallback

Re: Lillebror

holkary  
#414730 Trevlig vagnpark du har vad är det för årsmodell på din lillebror ? , har du haft den länge ? , nöjd med den ?

Avatar Fallback

Re: Lillebror

nilaszettlin  
#414739
holkary skrev:Trevlig vagnpark du har vad är det för årsmodell på din lillebror ? , har du haft den länge ? , nöjd med den ?

Det är en -91a och det är nog 5 år nu. Och det är som med dom flesta man kan inte ha tummen mitt i handen.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

holkary  
#414785 Det är sant man får inte bryta ihop om det krånglar :-BD

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Dalbonnen  
#420042 Hej mer problem skulle behöva hitta en förteckning över vilka reläer som skall sitta var i elcentralen samt funktion på dom vad dom går till sitter blandat 24 v och 12v reläer hur som helst i min jag vet att där skall finnas båda delarna men dom sitter inte på rätt plats samt att startmotorn är blockerad nu

Avatar Fallback

Re: Lillebror

Bentas  
#420137
1480073748_1480073694514686250194.jpg

Avatar Fallback

Re: Lillebror

holkary  
#420665
Dalbonnen skrev:Hej mer problem skulle behöva hitta en förteckning över vilka reläer som skall sitta var i elcentralen samt funktion på dom vad dom går till sitter blandat 24 v och 12v reläer hur som helst i min jag vet att där skall finnas båda delarna men dom sitter inte på rätt plats samt att startmotorn är blockerad nu



Har du både 12v samt 24v ? , måste väl gå att mäta på pol 30 i reläplinten i sådana fall för att kunna se vilket volttal " plinten " har .

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Dalbonnen  
#420681 Har lyckats hitta komplett v handbok nu så nu finns det hopp om livet

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Dalbonnen  
#422252 Nästa dumma fråga var köper ni svärd o kedjor någonstans 730 agregatet skall ju ha 16tum med 1,6mm spår hittar mest 2mm spår i den längden. och har en hel del 1,6 kedjor.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

nilaszettlin  
#422265 Samsons i vallsta har 1,6 mm kedjor o svärd. En fundering jag är intresserad av verkstads handboken är det möjligt att komma över en kopia kanske?

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Dalbonnen  
#423053 Verkstad boken är lite svår kopierad då den är på 2 st fulla pärmar med utvikningsschema som fyller halva köks bordet när man viker ut som så vet inte riktigt hur man löser det på ett bra sätt . Skall fundera om jag kan komma på något sätt. Ingen som har något 12v ips 302 kort liggandes över . :???: :???:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).