Skördare

HTC rep

7 inlägg 3895 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

HTC rep

markberedarn  
#139012 Tjena
Har problem med htc i min 260pendo.
När jag kört 15-20min så börjar den krypa fram.
skickade den till firman som byggt maskinen och dom skickade den
till stockholm tror de va KG knutson.Å dom säger att de är bara att köpa nytt.

Kan de finnas något annat företag som repar HTC.????????


De verkar som om dom inte vill laga htc bara för att få sälja nytt. 😡 😡



   TS
Avatar Fallback

Re: HTC rep

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#139610 Prova med Slobodan i Gånghester. Han reparerar spakar och rottnes el-artiklar. Har även jobbat på parker. Gå in på www.eumab.se för att se nummer och info.

Avatar Fallback

Re: HTC rep

markberedarn  
#141119 Man tackar ska höra med den killen

   TS
Avatar Fallback

Re: HTC rep

DaPe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193070 Hej!

Löste sig problemet? Vi har problem med driften på vår skördare också (HTC). Den går enbart på ett håll, dessutom så bryr sig inte HTC om hastighetspotentiometern längre, den går alltid på samma hastighet.

/DaPe

Användarvisningsbild

Re: HTC rep

rocky  
#193131 Har ni kört "kalibreringsläget". Det brukar lösa en del konstiga fenomen.

Avatar Fallback

Re: HTC rep

DaPe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193169 Hej rocky,

Hmm, är inte helt hundra insatt i hur "kalibreringsläget" fungerar. Men vi har kört motor-regulator-kalibreringen någon gång, dock ej efter att felen har uppträtt. Finns det fler kalibreringsfunktioner som jag borde känna till?

/DaPe

Användarvisningsbild

Re: HTC rep

rocky  
#193518 När vi kör det i rapiden går datorn igenom och kalibrerar alla värden i datorn. Motor transmission mm. Kommer inte ihåg kommandot för det nu men jag ska höra med farsan för det är han som brukar göra det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).