Skördare

Problem 1070D

12 inlägg 8560 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem 1070D

Antesson  
#129311 Vilket mörker!

Hade bokat trailer till ikväll, alldeles lagom tid för att hinna färdigt med det sista på trakten.

Då börjar maskinen krångla, först dör den helt abrupt vid ett flertal tillfällen. Motorkontakt står det på larmet!!
Hänt förut vid ett par tillfällen med månader i mellan men har inte hittat felet. Men med en omstart på huvudströmmen funkar det igen.

SÅ fortfarande fanns det hopp. Men med ca 10träd kvar så stannar kran och aggregat och maskinen har helt plötsligt ingen kontakt med HHM:en.. Inget av mina desperata försök hjälper!

Får skicka hem trailern som står redo.. Mörker!

Frågan är alltså, vad fan är felet?



   TS
Avatar Fallback

Re: Problem 1070D

falkestrom  
#129320 krankabeln kanske är pajj? :)

Avatar Fallback

Re: Problem 1070D

_Espen  
#129332 Har fått den motorkontakt larmen på 1410D,og at maskinen stoppet.Måtte skifte elhjernen til motoren.Men du kan prøve kontakten inn til hjernen først.

Användarvisningsbild

Re: Problem 1070D

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129333 har du sido tilt? isåfall kan det vara en av stor kontakterna som åkt isär där dom går in i golvet på högra högra sidan på hytten utifrån

Avatar Fallback

Re: Problem 1070D

Antesson  
#129339 Har sidotilt, så jag ska kolla det! Och troligen har jag kabelbrott på agg.kabeln också!

Har kollat den kabelskon till motorkontakten, men jag får väl riva i det igen!!

Tack för tipsen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem 1070D

Skogsmange  
#129398 Jag bytte ecu modulen två gånger på min 1070.. Fick motorkontakt larmet.

Användarvisningsbild

Re: Problem 1070D

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129415 Jag har nyligen bytt ecu på 770:in å jag fick också motorkontaktlarmet. Tmc larm 39 om jag minns rätt.

Avatar Fallback

Re: Problem 1070D

Antesson  
#129445 Krankabel va första felet, nu avhjälpt.

Men motorkontaktlarmet fortsätter! Går de felsöka på nåt vis eller testa ECU:n? Eller bara att byta?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem 1070D

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129464 Jag tog lös min å va å provade den på en annan maskin.

Avatar Fallback

Re: Problem 1070D

mr deere  
#132080 Hej mitt tips är att ta hjälp av jd reparatör brukar bli billigast och snabbast i längden.
Tid är pengar :)

Avatar Fallback

Re: Problem 1070D

Algiz  
#157330 Vi har också problem med motorkontaktlarmet på vår 1070d.
Har fått tips av servicetekniker att det KAN vara varvtalsgivaren på dieselmotorn som spökar.. Om den ger fel pulser slås ecu ut och man får då det larmet påstår han.
Jag har inte hunnit kolla vår varvtalsgivare än men det ska göras innan ecu'n byts ut..

Avatar Fallback

Re: Problem 1070D

Algiz  
#225497 Vi har också haft grava proplem med motorkontaktlarmet på 1070in.. fick tips av tekniker att kontakterna/kablarna till transmissionsmodulen kan vara problemet.. så vi tog polfett och tryckte in i kontakterna, kollade även kablaget så gott det gick .. sen dess har maskinen gått fint.. :surp:

(före det hade vi skiftat ecu och varvtalsgivare utan resultat :cry: )

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).