Skördare

Montera klipp eller skördaraggregat på grävare?

7 inlägg 4230 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Montera klipp eller skördaraggregat på grävare?

röjarn  
#9839 Någon som har kört med grävare med klipp eller skördaraggregat.. är det ett intressant alternativ om man kommer över en grävare i hyfsad prisklass? funderar på att använda den för energiklippning..tacksam för synpunkter



   TS
Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10236 varför vill du använda en grävare? mvh

Avatar Fallback

Grävare..

röjarn  
#10285 tänkte slå två flugor i en smäll.. grävare och skördare.. men antar att det inte är en ultimat lösning.. bättre kanske att satsa på en skördare.. tänkte att nån kanske hade erfarenhet av mindre larvbandsgrävasre .. de hade en sån på skogselmia som de gallrade med..

   TS
Avatar Fallback
Boden  
#10287 Den erfarenheten jag har är inte positiv.
En kompis hade skördaraggregat på sin grävare och körde slutavverkningar ett tag. Men fästet till aggregatet gick ofta av. Då vet jag inte om det var materialfel eller han bakom spakarna som var för våldsam.

Men det finns ju Lännen, grävtraktor och skördare. Den verkar hålla bättre.

Avatar Fallback
röjarn  
#10289 Tack för svaret.. jag antar att det är en kompromiss lösning, jag har tänkt det till gallringar.. men tror nog att en gallringsskördare är mer lämpad för uppgiften

   TS
Avatar Fallback
Boden  
#10290 Här har du en Lännen
http://www.tradecenter.se/skogsmaskiner ... 95105.html

Avatar Fallback
röjarn  
#10291 Trevlig lösning, den där har jag nog både sett och hört gott om

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).