Skördare

FILMER - Skördare

1275 inlägg 801204 visningar 116 följer Svara, dela mm...  
Logmax bild

Re: FILMER - Skördare

Blivande snickare  
#302734Ja jävlar vad jag skulle skämmas om jag skulle släppa in en maskin och min skog såg ut så där! :surp:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#302745Ser illa ut, och vilket jobb det ska bli å skota och sen komma in och plantera. :cry:

Blivande snickare  
#302766Det var ju en gallring så plantering är nog inte aktuellt riktigt ännu :wink:
Annars så fanns det ju en sällsynt tät å fin självföryngring att utgå från! :lol:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Blivande snickare skrev:Det var ju en gallring så plantering är nog inte aktuellt riktigt ännu :wink:
:lol:

Stämmer ju precis! Blev så fascinerad av å se hur maskinen bröt sig genom, att jag glömmde att det va gallring. Men, illa måste det vara å köra i det!

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#303752Inte bästa basvägen direkt ...

TS
Användarvisningsbild

skogsjan695xl  
#303806Fattar inte när många kör fast att det ska gasas så in i bomben. Försiktigt på gasen så brukar man alltid komma upp utan större bekymmer.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#303934Nu har jag tyvärr aldrig körd skogsmaskin, men om jag körd mig i skiten med en traktor skulle jag aldrig gasat och krånglat i tre timmar som den killen gjorde. Vad säger ni som kann det?

Jim_the_one  
#303937Är det inte surt utan bara stenigt så trixsar jag iaf loss mig i skogen. Iof kör jag bara jordbrukare där än så länge.

På åker försöker man bara lite grann. Mycket lättare att dra upp en halvt nedgrävd traktor än en som grävt ner sig 1,5m
självklart inte gasa som en idiot. Sällan man skottar fram fast mark. Haha

Likadant med grävmaskinen, är det bokstavligt talat påväg mot helvete så är det bättre att stå still å hämta hjälp. Inte ofta det behövs på en runtomsvängande men på mossar kan det vara för mjukt.
Stannade när larverna var under marknivå.
Under med lite stockar så kom jag upp. Då hant jag svänga lite med motvikten i sörjan innan jag kom upp. Varje rörelse tog mej nedåt.

Men så var det väl lite klantigt att inte lägga dit några stockar först. De stod ju ändå lite vatten i det hörnet. Hade gått fint om jag inte behövt gå tillbaka i samma spår, testade på ett annat ställe senare. Hehe
Lite skit nödig blir man, inte helt smärtfritt att bärga en 12tonnare på en mosse.

Användarvisningsbild

Wenjad  
#303975två filmer på en Ecolog 580D som jag gjort :)

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#303977Häftigt!
Tack för att du lade upp dem, fortsätt gärna posta bra videos!

TS
Användarvisningsbild

Wenjad  
Admin@skogsforum skrev:Häftigt!
Tack för att du lade upp dem, fortsätt gärna posta bra videos!

tackar! till veckan ska jag försöka göra film när jag kör en rottne F15 comfortline så får se då :)

Användarvisningsbild

loppan  
#304420Lite H21,måste vara en av de först levererade.

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#311523Nya Komatsu 901

Kan vara en känd filmare... :wink:

TS
Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#311937Har kineserna börjat tillverka skördaraggregat?
Drivaraggregat dessutom!

TS
Användarvisningsbild

stegmaster  
#311953Va får dig tro at detta er kinesisk??
Detta er vel japansk, var denna typa av aggregat har vore vanligt på grävmaskiner i mange år.

Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).