Skördare
Matarhjulsmotorproblem Poclain
fre 07 okt 2011, 19:55#141893Innertube i läckoljeslagen kan ha släppt, och stryper flödet. Då åker p-boxen ut!
fre 07 okt 2011, 21:13#141907Inget fel på våran H8.
Peter Fasth var ute o mätte.
Poclain har konstruerat om motorn och tydligen så håller den inte för o sitta på en H8, alternativt är det billgare komponenter i den.
Våran maskin får agera testrigg med backventiler monterade på läckoljan, något 400agregaten inte haft förut.
Sp har det vet jag.
Så nu får vi se vad som händer...är inte ensam om bekymren då han på samma dag besökte en H8 till i närområdet
Peter Fasth var ute o mätte.
Poclain har konstruerat om motorn och tydligen så håller den inte för o sitta på en H8, alternativt är det billgare komponenter i den.
Våran maskin får agera testrigg med backventiler monterade på läckoljan, något 400agregaten inte haft förut.
Sp har det vet jag.
Så nu får vi se vad som händer...är inte ensam om bekymren då han på samma dag besökte en H8 till i närområdet
TS
ons 23 maj 2012, 08:55#175872Nån annan som varit med om lagerras på poclain 780cc matarmotorer? Ena motorn på vårat 758 skar ihop i förra veckan. Yttre lagret var skuret. ca 8000h. Blev att sätta dit en ny motor. Är detta vanligt?
Borde man byta lagren i den andra motorn innan den skär?
Borde man byta lagren i den andra motorn innan den skär?
ons 23 maj 2012, 16:11#175892Jag har inte haft nått problem med lagrena i mina poclain 398cc. En kolv sade upp kontraktet vid 9500 timmar men inget annat problem har jag haft...
Har alltid jobbat i skogen och kommer troligtvis alltid att göra det

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar