tor 14 maj 2026, 16:52#910701
Noen som kan hjelpe?
Kapfønster 3 och 5.
Vil inte mata automatisk fram och klarer inte stanna.
Skördare
1270 A 746c Tj 3000
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
tor 14 maj 2026, 17:08#910703Nu kan ja inget om timberjack.
Men första frågan blir ju: har den funkat alldeles nyss när du haft den?
Andra frågan: har du gjort nogån åtgärd på den mellan att den funkar å inte?
Tredje frågan (om den nu funkat förut): har den stått länge sen du använde den sist?
Men första frågan blir ju: har den funkat alldeles nyss när du haft den?
Andra frågan: har du gjort nogån åtgärd på den mellan att den funkar å inte?
Tredje frågan (om den nu funkat förut): har den stått länge sen du använde den sist?
tor 14 maj 2026, 17:19#910704Maskinen stått i 14 år. Fått liv I den hogd ca 100m3
Byttet alle giverne och kabler.
Ikke fungert i mitt eie
Byttet alle giverne och kabler.
Ikke fungert i mitt eie
TS
tor 14 maj 2026, 17:39#910706Då är mitt tips att gå igenom alla parametrar i datorn.
Troligen finns de ett batteri som håller parametrarna för aggregatet i datorn å dyker batteriet blir de kaos i parametrarna som tappas eller ändrar sig.
Du har olika hastigheter på matarvalsarna som sätts via parametrar i datorn.
Tex:starthastighet, inbromsningshastighet å maxhastighet.
Står dom fel eller på max eller min så kan den antingen rusa som den gör på din eller tex aldrig komma fram till kapfönstret.
Troligen finns de ett batteri som håller parametrarna för aggregatet i datorn å dyker batteriet blir de kaos i parametrarna som tappas eller ändrar sig.
Du har olika hastigheter på matarvalsarna som sätts via parametrar i datorn.
Tex:starthastighet, inbromsningshastighet å maxhastighet.
Står dom fel eller på max eller min så kan den antingen rusa som den gör på din eller tex aldrig komma fram till kapfönstret.
tor 14 maj 2026, 17:49#910707Har satt grundvarde på aggregatet. Alle parameter stemmer. Men mulig jag måste, justera sök min och max
TS
tor 14 maj 2026, 18:02#910708De är ju mer inställningar än va ja nämnde i mitt inlägg.
Tyvärr så länge sen ja pysslade me de där.
Vill minnas att de finns även start å stoppsträcka.
En sak å tänka på är ju att det är olika parametrar för olika aggregat så de gäller å ha koll på de ochså.
Sen kan de ju finnas funktioner på vissa aggregat som ser helt annorlunda ut på andra.
De första man får kolla är ju att rätt aggregat är angivet i parametrarna å där kan de finnas olika varianter på samma aggregat.
De allra bästa är ju å diskutera detta med nån som pysslade me dom här när de begavs sig men de är nog tunnsåt numera me dom å då är de bara å sätta sig in I de hela själv.
Har man bara en instruktion som säger vad parametrarna är till så brukar de gå även om de är tjocka å tidsödande luntor att läsa.
Tyvärr så länge sen ja pysslade me de där.
Vill minnas att de finns även start å stoppsträcka.
En sak å tänka på är ju att det är olika parametrar för olika aggregat så de gäller å ha koll på de ochså.
Sen kan de ju finnas funktioner på vissa aggregat som ser helt annorlunda ut på andra.
De första man får kolla är ju att rätt aggregat är angivet i parametrarna å där kan de finnas olika varianter på samma aggregat.
De allra bästa är ju å diskutera detta med nån som pysslade me dom här när de begavs sig men de är nog tunnsåt numera me dom å då är de bara å sätta sig in I de hela själv.
Har man bara en instruktion som säger vad parametrarna är till så brukar de gå även om de är tjocka å tidsödande luntor att läsa.
tor 14 maj 2026, 19:09#910713Ja, det stämmer. Jag har manualen och har några timmar i den 😅 Men den är tung att läsa och förstå.
Skulle gärna vilja ha någon från Sverige som kunde komma till Norge och hjälpa mig en dag med inställningar och justeringar. Vet du om någon?
Skulle gärna vilja ha någon från Sverige som kunde komma till Norge och hjälpa mig en dag med inställningar och justeringar. Vet du om någon?
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar