Skördare

valmet 901 -88 tätningar svivel

25 inlägg 2142 visningar 7 följer Svara, dela mm...  
Logmax bild

Re: valmet 901 -88 tätningar svivel

Fendt820  
#903747Tog loss 2 tätningar idag och måtten jag kom fram till är 135*120*6 . Har hittat några alternativ men blir lite orolig över att dom har ju troligen slitits en aning . Så jag får vänta på svar från dom olika företagen innan jag beställer. 🤔

TS

Blondin 750  
#903749Är det ”vanliga” o-ringar? Är det någon mer stödring?
Såg att mecmove har någon form av x-ring med vet inte om det är rätt för din svivel, har inte stött på den typen någonstans än.
Kollade lite noggrannare på bilden, är det de blå som är själva tätningen?

Fendt820  
#903750Ja en vanlig oring men tätringen har annan form än dom jag hittat bild på .

TS

Blondin 750  
#903751Det finns alltid en plan B

Tralsmo  
#903755Dom där blåa som sitter i din svivel ser exakt ut som dom som sitter i sviveln på dom flesta moderna kapenheter på skördaraggregat.
Naturligtvis inte samma mått men samma material å konstruktion i övrigt.

Ja har renoverat ett antal svivlar under min tid inom verkstadsindustrin.

Vi handlade på sverull på den tiden.
Om du ringer runt så finns de experter som kan å vet allt om de här å kan hitta de du behöver.

Skulle förvåna mig om de du har är special.

Fendt820  
#905605glidhylstätningr är beställda efter mått från dom befintliga på hydraulik verkstad. Återkommer med mått om den blir tät 👍

TS
Användarvisningsbild

paavo25  
#905608Ett tips, mät spårens diametrar var dom ligger, di är mer viktiga än sliten ring, men ringen viktig för se hårdhet modell osv.
Viktit även säga oljan man använder, eller glykol? ej alls samma tätningar, Hoppsas de lyckas

I finland åt minstone 2 företag som gör på bestälning off storlekar. Om ej finns, så alternativet? pris på att svetsa/svarva till nuvarande standard.
Bla i min countys styrsylinder. 2,5" var ytters off idag, men från england fick jag, nära jag skulle ha svarvat om kolven.

Användarvisningsbild

fendt311  
#905627Induco Umeå AB.
Köper alltid från dom till min.

Fendt820  
fendt311 skrev:Induco Umeå AB.
Köper alltid från dom till min.

har du något reservdelsnummer på tätningarna ? dom jag fick hem var tyvärr fel så jag klurar på att sätta en svivel till varje funktion istället.
betalade 750 kr st och förstörde 2 st (dyr lördag ) innan jag insåg vad felet var.

TS
Användarvisningsbild

Mackez  
#906547följer

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).