Skördare,Skotare, Markberedare, Två grävare en väghyvel och en trailer.
Skördare
valmet 911.1 går sakta på arbetsvarv!
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in lör 04 feb 2012, 21:44#159592Hej jag undrar om det är någon som vet hur man gör för att ställa in hastigheten på driften när arbetsvarven är på, våran maskin en valmet 911.1 -02 med maxi kryper fram och är väldigt seg och svag på arbetsvarv men slår man ur arbetsvarven och kör direkt med pedalen så drar det på utav bara den.
TS
sön 05 feb 2012, 12:13#159687Vet inte hur du ställer hastigheten, men har det kommit plötsligt?
Kolla så varvräknaren fungerar, får den ingen signal så uppkommer detta fel.
Möjliga orsak är givarfel, en av kablarna (X6 tror jag) mellan motorrumslådan och hytten eller jordning mellan hytt och kranfot.
Kolla så varvräknaren fungerar, får den ingen signal så uppkommer detta fel.
Möjliga orsak är givarfel, en av kablarna (X6 tror jag) mellan motorrumslådan och hytten eller jordning mellan hytt och kranfot.
Komatsu 911cx c93
sön 05 feb 2012, 22:06#159842Nej då den har gått sakta sedan vi köpte den för ett år sedan men nu blir den för svag när det är kuperat till skillnad mot för att köra där det plant och fint. Det måste ju vara någon inställning för att utan arbetsvarven i så klöser han ifrån rejält.
Skördare,Skotare, Markberedare, Två grävare en väghyvel och en trailer.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).