lör 19 sep 2015, 19:38#342717Tjenare, köpt en jd 1070 med arcpad 7 på, skulle vilja ha tag i kartor till den över egna fastigheten, och även för bortakörningar. Någon som vet? Mvh mattias
Skördare
Kartprogram skördare?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
lör 19 sep 2015, 22:24#342743Hej,
Kartor som funkar i ArcPad kan köpas av Metria.
Alt. beroende på vart du bor så kan du säkert flörta med någon virkesköpare som har GIS program som stödjer export till ArcPAD, men då måste du kanske sälja virket dit...
Kartor som funkar i ArcPad kan köpas av Metria.
Alt. beroende på vart du bor så kan du säkert flörta med någon virkesköpare som har GIS program som stödjer export till ArcPAD, men då måste du kanske sälja virket dit...
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
sön 20 sep 2015, 06:46#342754Säljer till södra och inköpare där har ingen aning om vart man kan få tag i det.. Eller är det bara för jag säljer leverans virke, för han vill inte ge mig en appteringsfil heller då den nuvarande inte fungerar alls
TS
sön 20 sep 2015, 07:48#342759Ja, sen gör dom bara uppdrags filer med. Inga leverans virkes filer, snackade med han som gör filer men ingen som vill ha ansvaret o göra en fil
TS
sön 20 sep 2015, 20:37#342833Problemer med apteringsfil? Jeg fin-tuner og får apteringsfilene til å gå bra.
Send meg gjerne en epost på vedogskog@gmail.com
Send meg gjerne en epost på vedogskog@gmail.com
tis 22 sep 2015, 14:59#343010Kartor:
Om någon inspektor eller liknande kan skapa kordinatsatta jpg filer så kan du använda dom om du lägger till en prj fil som hör till arcpad så är det inga problem att få det att visas i arcpad.
Om någon inspektor eller liknande kan skapa kordinatsatta jpg filer så kan du använda dom om du lägger till en prj fil som hör till arcpad så är det inga problem att få det att visas i arcpad.
Rapid G, 1270G, 1510G, 810E, H8 Flerträd.
tis 22 sep 2015, 15:38#343015Apt fil:
Vad är det för skillnad på en uppdragsfil och leveransfil? Alla maskiner som kör åt södra ska rapportera sitt virke och vara krönta om det är slutavverkning. Så länge du har ett leverantörsnummer och kontrakt spelar det väl ingen roll vilken sorts apt fil det är?
Vad är det för skillnad på en uppdragsfil och leveransfil? Alla maskiner som kör åt södra ska rapportera sitt virke och vara krönta om det är slutavverkning. Så länge du har ett leverantörsnummer och kontrakt spelar det väl ingen roll vilken sorts apt fil det är?
Rapid G, 1270G, 1510G, 810E, H8 Flerträd.
fre 29 jan 2016, 22:00#369380Andra längder på leveransvirket, lyckades få tag i en fil tillslut när ja hotade sälja till annat bolag
TS
fre 29 jan 2016, 22:15#369387Vad bra! Fast synd att det ska behöva gå till hot...
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
sön 09 mar 2025, 16:49#874207Någon som vet om något bra sätt att skapa egna kartor till skördare?
Om jag exempelvis planerat i Skogsstyrelsens karta, går det att göra om det till en kartfil?
Om jag exempelvis planerat i Skogsstyrelsens karta, går det att göra om det till en kartfil?
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).