ons 08 jan 2025, 20:51#867169Hejsan
Jag har en timberjack 1070 som går utmärkt.
Men jag har funderat en hel del angående datorn i den.
Windows 2000
Timbermatic 300
Tmc
Gamla grejer, hur länge håller det?
Är det någon som har koll på om det finns någon i Sverige som håller på med dessa gamla grejer ?
Jag har nämligen funderat på om man kan göra någon form av backup filer nu när maskinen funkar som den ska så man inte står där sen när den är död och man inte har något alls.
Mvh Simon Nelson
Skördare
Timbermatic 300 software / backup
TS
tor 09 jan 2025, 04:15#867185Helt säkert ska du kunna göra digital backup på alla inställningsparametrar. Det kunde man göra redan på 1990-talets Timberjack 3000. Här en LÄNK till en manual. I slutet av manualen, sid 111-1 och framåt hittar du info om hur man gör backup på alla data....
Man lär så länge man undervisar...
//Per A
//Per A
fre 10 jan 2025, 12:05#867324
Dock tänker jag även på en hel backup på hela datasystemet. Så man har filer och dylikt för att kunna installera om datorn om det uppkommer behov av det.
Mvh
AKKAMAAN skrev:Helt säkert ska du kunna göra digital backup på alla inställningsparametrar. Det kunde man göra redan på 1990-talets Timberjack 3000. Här en LÄNK till en manual. I slutet av manualen, sid 111-1 och framåt hittar du info om hur man gör backup på alla data....
Dock tänker jag även på en hel backup på hela datasystemet. Så man har filer och dylikt för att kunna installera om datorn om det uppkommer behov av det.
Mvh
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).