Skördare

Vmm 1100 dator Valmet 892 960 aggregat

2 inlägg 1818 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Logmax bild

Vmm 1100 dator Valmet 892 960 aggregat

Jörgen Salomonsson  
#863714Hej har lite problem och är helt novis på skördare
När jag väljer trädslag så ser jag att den vill göra 550 timmer matning startar men den stannar och kapar på 280 ett mått som inte ens finns i längd registret.. och innan min dia är nådd
Jag har testat både med och utan 512 burken inkopplad.
Kör jag manuellt så stämmer länden.
Jag kan inte stega med modulknappen det kommer upp en text ( som jag inte kommer ihåg nu) och en rad nollor

Vad händer när backup batterierna är dåliga? För det lär dom ju vara.. kan det påverka på detta sätt?
En annan funktion jag märkt saknas är att det går backa ut trädet ur aggregatet när man trycker på fel knapp 😏
Jag saknar även aggregat stäng knappen på v spak kan det inverka? Man har lånat den till automatik så jag får stänga på höger, köpte fr ett dbo så jag har inte någon aning hur det har funkat tidigare.

TS

Re: Vmm 1100 dator Valmet 892 960 aggregat

Jörgen Salomonsson  
#865250Hittade 2,80 måttet 🤠 Röta.. och den knappen är väl lite lättryckt så den påverkas när man stänger aggregatet.. det går framåt 😄
Knappsatsen är inte så lättjobbad den bläddrar förbi rader så man kan få bläddra mycket för att komma på rätt rad.. nån som vet vad det är för fel när den gör så? Man får dutta väldigt försiktigt för att komma på 1a raden ofta hoppar den till 3e och likadant när man stegar så hoppar den ofta över..

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).