lör 30 nov 2024, 23:46#863486Vill veta mer om botsmarkaren, är det en lämplig gallring engreppare
Skördare
Botsmarkare? Någon som har eller vet av.
sön 01 dec 2024, 00:21#863487
Botsmakaren var ett tvågreppsaggregat koncept som Kockúms tog över och började marknadsföra (benämndes PA-54) som gallrings och slutavverkningsprocessor byggd på ett Kockums 820 lunnar chassi. Aggregatet är alltså inte ett engreppsaggregat. Tror dock Botsmarkaren användes mest för slutavverkning då aggregatet var extremt pototent på grov skog
PA-54 vidareutvecklades senare till PA-55 med gummihjulsvalsar och monterades på ett större skotarchassi. Till sist blev det en tvågrepps skördare, Kockums 88-65 och Kockums 85-65
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Stefan Mikaelsson skrev:Vill veta mer om botsmarkaren, är det en lämplig gallring engreppare
Botsmakaren var ett tvågreppsaggregat koncept som Kockúms tog över och började marknadsföra (benämndes PA-54) som gallrings och slutavverkningsprocessor byggd på ett Kockums 820 lunnar chassi. Aggregatet är alltså inte ett engreppsaggregat. Tror dock Botsmarkaren användes mest för slutavverkning då aggregatet var extremt pototent på grov skog
PA-54 vidareutvecklades senare till PA-55 med gummihjulsvalsar och monterades på ett större skotarchassi. Till sist blev det en tvågrepps skördare, Kockums 88-65 och Kockums 85-65
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Man lär så länge man undervisar...
//Per A
//Per A
sön 01 dec 2024, 09:22#863495Är lite intresserad av att bygga engreppare på en sådan, har movikran och aggregat men ingen bärare. Tror botsmarkare skulle vara lämplig, till och med en äldre med manuell växellåda vore den problemfriaste lösningen. Tyvärr är de svåra att finna, någon sa att många gått till Norge. Hur som helst söker jag en lämplig bärare till mina grejer, helst "lågteknologisk", typ manuell växellåda och hydraulservo. Kanske en MF1200?
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).