fre 08 nov 2024, 15:37#861030960 aggregatet orkar inte Matrvalsarna orkar ej igång. Sågmotorn är nästan död. När trädet skall igenom kvistknivarna. Tilten orkar halvvägs upp.
Men vid fällning är det full fart på sågmotorn. ????
Skördare
Elfel ?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
sön 10 nov 2024, 13:52#861286Det sitter ju nån form av kontroll på hydraulpumpen.
När aggregatet aktiveras så ska pumpen aktiveras ochså
Det görs via en magnetventil.
Du har ju full respons i fällkapet men inget annat skriver du.
Det säger mig att det inte är pumpen.
Antar att kranen funkar som vanligt.
Nu har ja haft nyare 960 å 945 agg men ja vet att det finns andra varianter på de där me hur kapen funkar därav tanken att fel agg typ är vald.
Mer än så här kan ja inte spåna.
När aggregatet aktiveras så ska pumpen aktiveras ochså
Det görs via en magnetventil.
Du har ju full respons i fällkapet men inget annat skriver du.
Det säger mig att det inte är pumpen.
Antar att kranen funkar som vanligt.
Nu har ja haft nyare 960 å 945 agg men ja vet att det finns andra varianter på de där me hur kapen funkar därav tanken att fel agg typ är vald.
Mer än så här kan ja inte spåna.
sön 10 nov 2024, 21:41#861370Borde åtminstone vara ett 960 med Danfossventilbord på denna årsmodell. Alla funktioner styrs från aggregatventilen så lite konstigt varför den sågar bra i upptiltat läge? Trycket till aggregatet styrs från en elventil på basmaskinen . Börja med att kolla vad du har för maxtryck till aggregat?
tor 14 nov 2024, 17:57#861843
Låter som ett dator problem. Uppenbarligen så missar datorn tryckpåställninn från 150 (bar?) till 250 (bar?) när aggregatet ska till att köra matarvalsarna och apteringskapa. Prova att ladda in programvaran igen så kan du åtminstone utesluta det felet.
Nu vet jag inte vilka logiska komponenter (positions givare och läges vakter) samt ledningar till dessa som 960 har ute på aggregatet så dessa måste även kontrolleras om inte om-programmeringen fungerar
Karkebo skrev:Trycket agg är 150 men kör jag in utskjutet ökar tycket 250 och agg tiltar upp helt matarrullarna går upp i normalfart för då laddar pumpen på som den ska. 🥵🥵🥵
Låter som ett dator problem. Uppenbarligen så missar datorn tryckpåställninn från 150 (bar?) till 250 (bar?) när aggregatet ska till att köra matarvalsarna och apteringskapa. Prova att ladda in programvaran igen så kan du åtminstone utesluta det felet.
Nu vet jag inte vilka logiska komponenter (positions givare och läges vakter) samt ledningar till dessa som 960 har ute på aggregatet så dessa måste även kontrolleras om inte om-programmeringen fungerar
Man lär så länge man undervisar...
//Per A
//Per A

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar