Skördare

Dasa 380 B lengdemål

13 inlägg 2367 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dasa 380 B lengdemål

Olav K  
#796945 Dasa 380
Jeg har hatt batteribytte og får ikke lengdemålingen til å virke.
Kalibrert diameter på nytt, diode 28 og 32 blinker når jeg mater virke.
Noen forslag?
Hilsen Olav.



   TS
Avatar Fallback

Re: Dasa 380 B lengdemål

skogsintresse  
#796962 Finns en manual på forumet att ladda ner. Där kanske finns info hur du ställer in längdgivare. Tor att det finns ett pulstal som spelar roll. Sök på dasa manual. leta sen under längdkapitel.

Användarvisningsbild

Re: Dasa 380 B lengdemål

Olav K  
#796968 Takk for innspill.
Jeg har manual og har følgt instruksjonen for justering av diameter og lengde. Tror det er en innsilling mellom prisliste og kvalitet som gjør at det ikke virker. Finner ingen svar i min manual.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dasa 380 B lengdemål

skogsintresse  
#796971 På vilket sätt fungerar den inte? Får du längd när du matar manuellt? Får du värde i display? Funkar såggivaren som den ska? Visar svärd ute?

Användarvisningsbild

Re: Dasa 380 B lengdemål

Olav K  
#796977 Får ikke opp lengde, viser 000. Sag viser når den er ute eller ikke. Når jeg mater manuelt, viser den ikke lengde. Mater ikke når jeg trykker på forvalg knappene, ex 490 tømmer eller masse 450. Viser diameter med små tall nede til høyre.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dasa 380 B lengdemål

skogsintresse  
#796984 Diameter med stora siffror får du först när du har utmattad längd. Lilla värdet mäter vid kvistknivar och stora värdet är vid såg. Vad är det för aggregat?

Användarvisningsbild

Re: Dasa 380 B lengdemål

Olav K  
#796985 Takk.
Det er 745

   TS
Avatar Fallback

Re: Dasa 380 B lengdemål

skogsintresse  
#796987 Har mest jobbar med andra aggregat. Ska kolla med mina kollegor i morgon.

Användarvisningsbild

Re: Dasa 380 B lengdemål

Olav K  
#796988 Så bra.
Alt fungerte bra før batteribyttet, så det må ha med instilling å gjøre.
God kveld.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dasa 380 B lengdemål

skogsintresse  
#797058 Hittade inte mycket på jobbet. Kollade också med kollegor, men ingen ny ide. Fotade av ett par sidor i menyn. Denna dator jobbar mot en 100 pulsare på längd.

Användarvisningsbild

Re: Dasa 380 B lengdemål

Olav K  
#797069 Takk for svar igjen.
Jobber du med SP?
Jeg har prøvd med ulike antall pulser uten resultat.
Melder hvis jeg får en løsning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dasa 380 B lengdemål

skogsintresse  
#797126 Ha du kollat så att mäthjulet gåt ut som det ska? Har haft andra styrsystem där det finns en inställning som styr mäthjul ut och in.

Användarvisningsbild

Re: Dasa 380 B lengdemål

Olav K  
#797143 Ja. Målehjulet går, jeg ser at diodene blinker.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).