Skördare

Valmet 701, hydrostat problem

42 inlägg 27133 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valmet 701, hydrostat problem

neslund  
#516022 Nu står den redo för nedmontering av oket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 701, hydrostat problem

neslund  
#536833 Åtgärdat lite elfel.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 701, hydrostat problem

neslund  
#536834 Nya rutor 😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 701, hydrostat problem

neslund  
#536836 Nytt tak med skärmar för att leda bort vatten och kunna fälla in ledramper inunder.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Førland  
#536844 Det blir bra,spennende renovering du gjør.følger tråden med stor interesse :-bd

Användarvisningsbild

Re: Valmet 701, hydrostat problem

neslund  
#540437 Har löst massa elfel, nu är det spak renovering då lyft på bom slutat fungera.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 701, hydrostat problem

neslund  
#542417 Ute på provtur. Kap, av och på diff samt midjelåsning ur funktion. Annars börjar det mesta vara åtgärdat. Ska även byta ut bra dieselvärmaren till en webasto.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 701, hydrostat problem

neslund  
#542605 I dagsljus. Rotatorn fixad, nu funkar diff samt hög/låg växel. Måste fixa svärdmatning samt grip stäng.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Forestboy  
#581605 Halloj, jag har en lännen 740 grävlastare med samma symptom att den vill smyga iväg fast man har ställt på fritt. Vilket pumpmärke sitter i valmet 701 ?

Användarvisningsbild

Re: Valmet 701, hydrostat problem

neslund  
#598395 Hej ursäkta det sena svaret, inte varit inne på ett tag. Det sitter en rexroth.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Forestboy  
#598412 Tack, okej lännen min har sauer/stenstrand pump..

Avatar Fallback

Re: Valmet 701, hydrostat problem

josip  
#598574 Min Lännen C100 visar små tendenser till detta också när oljan är kall. Inte så att det stör ännu, men hmm.
Vad jag förstått är det oftast hydrostatpumpens "vagga" vars lagring börjar bli glapp. De äldre lännen har ju inte heller någon elektronik på pumparna. Det är bara magnet on/off. Vet inte när gränsen börjar vara nådd och man borde skicka pumpen på service. Kanske någon som vet mera om saken som kan ge råd. Blir säkert dyrt om lagringens delar lossnar och åker in i i pumpens mera vitala delar.
Min gör så att den vill smyga alldeles litet, men om man trycker riktningsomkastaren åt motsatt håll fram och åter står den stilla sen. Oftast krävs det också litet svag lutning för att det skall märkas. Och som sagt, bara vid kall olja. Ju kallare desto mera. Kör med SAE 10w-30 för förra ägaren gjorde så också. Är säkert litet styvare på vintern än 32-hydraul. men ska smörja bättre. Ursäkta off-topic!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).