tor 08 maj 2008, 18:40#28455Hej jag undrar vad ni betalar för dieseln om det går göra några avdrag (skatt)? liter priset är väl ca 13 kr vad betalar ni, och gör ni skatteavdrag i skogsentreprenaden?
Skördare
Diesel skatteavdrag skogsentreprenad?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
tor 08 maj 2008, 18:55#28456I princip så ger jag mackpris - 40öre.
Sedan dras momsen av och så till sist skattareduktionen på cirkus 2kr.
Reduktionen varierar beroende på vilken rapsinblandning dieseln har...
Forna dagar med bättre pris på bulk än vid pump verkar vara borta idag, får precis samma pris på såifa som när man får det hemkört...
Sedan dras momsen av och så till sist skattareduktionen på cirkus 2kr.
Reduktionen varierar beroende på vilken rapsinblandning dieseln har...
Forna dagar med bättre pris på bulk än vid pump verkar vara borta idag, får precis samma pris på såifa som när man får det hemkört...
tor 08 maj 2008, 19:36#28461Nej förtusan
Skatteavrdaget är ca 2kr litern.
Om man räknar på att literpriset är 10kr ex moms så blir det ca 8kr för dieseln.
Skatteavdraget för man ansöka om årsvis eller kvartalsvis beroende på förbrukning..
Skatteavrdaget är ca 2kr litern.
Om man räknar på att literpriset är 10kr ex moms så blir det ca 8kr för dieseln.
Skatteavdraget för man ansöka om årsvis eller kvartalsvis beroende på förbrukning..
fre 09 maj 2008, 06:23#28487Har ingen dieselklausul
Något jag funderat på, men som det är nu så kräver jag omförhandling om något radikalt ändras.
Något jag funderat på, men som det är nu så kräver jag omförhandling om något radikalt ändras.
fre 09 maj 2008, 15:37#28522Visst,men räkna med att varje pickup ska ha 3kubik soppa per år.Det är klart att det är lite jämfört med en 1710 som drar harv men vi hade en genomgång av vårat bokslut med en konsult och det märks bra att det är dom små utgifterna som skenat iväg,man stirrar sig blind på maskinpris och räntor men småpotatisarna håller på att bli stora

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).