Någon som har provat något liknande i praktiken?
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
svampbob skrev:Jag ska skota ut åt en bekant som har manuellhugget. Virket är inte sorterat på sortiment och jag tänkte jag skulle hitta ett enkelt sätt att syfta diametern på virket typ två tejpmarkeringar uppe på grinden så att jag kan hålla gränsfallen med toppen mot grinden och syfta.
Lindveden skrev:svampbob skrev:Jag ska skota ut åt en bekant som har manuellhugget. Virket är inte sorterat på sortiment och jag tänkte jag skulle hitta ett enkelt sätt att syfta diametern på virket typ två tejpmarkeringar uppe på grinden så att jag kan hålla gränsfallen med toppen mot grinden och syfta.
Nä tyvärr, däremot så brukar vi märka stockarna i rotänden me krita el dyl när vi manuell hugger för att underlätta för skotarn att veta va det e för sortiment manuellhuggarn har kapat. Brukar för det mesta uppskattas av maskinföraren