Avverkning (slutavverkning)

Tomtgranar

3 inlägg 1805 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tomtgranar

Xeorox  
#799287 Godkväll, köpte ett litet torp förra sommaren o där står ca 30 stora granar. Har pratat med ett skogsbolag som eventuellt kan hjälpa mig att avverka. Dom är ca 140-180 cm i omkrets i brösthöjd. Har jag tur så tar dom mina träd i samma veva som en skogsägare i anslutning till min tomt. Är helt ny inom detta och jag har absolut ingen aning om vad dessa 30 granar kan vara värda?

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Tomtgranar

anersimyra  
#799295
Xeorox skrev:Godkväll, köpte ett litet torp förra sommaren o där står ca 30 stora granar. Har pratat med ett skogsbolag som eventuellt kan hjälpa mig att avverka. Dom är ca 140-180 cm i omkrets i brösthöjd. Har jag tur så tar dom mina träd i samma veva som en skogsägare i anslutning till min tomt. Är helt ny inom detta och jag har absolut ingen aning om vad dessa 30 granar kan vara värda?

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll

Något litet avdrag får du nog på fakturan förutsatt att de är friska..🤑

Avatar Fallback

Re: Tomtgranar

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#799317 Har ingen uppfattning om virkesvärde men tänk på att att samtidigt försöka bli av med riset, 30 stora granar ger kopiösa mängder ris, inget man gärna ger sig på att elda upp själv 😉

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).