Avverkning (slutavverkning)

Ta bort tät vegetation på outnyttjad mark

6 inlägg 2461 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ta bort tät vegetation på outnyttjad mark

tonymanson  
#774815 Hej, jag har en bit mark som inte har använts på länge och som för närvarande har tät växtlighet på sig (200x80m). Tallen och björken som växer på den är redan 6-8m höga, vilket är ganska tätt.

Jag vill ta bort träden på den och använda marken, var ska jag börja? Några förslag. Tacka!



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Ta bort tät vegetation på outnyttjad mark

anersimyra  
#774816
tonymanson skrev:Hej, jag har en bit mark som inte har använts på länge och som för närvarande har tät växtlighet på sig (200x80m). Tallen och björken som växer på den är redan 6-8m höga, vilket är ganska tätt.

Jag vill ta bort träden på den och använda marken, var ska jag börja? Några förslag. Tacka!

Börja med att annonsera om att gratis ved bortskänkes..🤑🤑😁

Avatar Fallback

Re: Ta bort tät vegetation på outnyttjad mark

hfab  
#774818 Du bör börja med att förklara vad du ska använda marken till.
Kan bli ett övermäktigt arbete att städa upp efter glada vedhuggaramatörer, om du exempelvis ska odla marken.

Vad har du själv för förutsättningar att göra jobbet?

Användarvisningsbild

Re: Ta bort tät vegetation på outnyttjad mark

Pascal 900  
#774824 Guten Morgen ich brauche Hilfe

Avatar Fallback

Re: Ta bort tät vegetation på outnyttjad mark

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#774828 Hitta någon som håller på med flisning till värmeverk. I bästa fall så slukar de träden hela med kvist och allt så blir det rent. Vedhuggaramatörer gör inte så.

Avatar Fallback

Re: Ta bort tät vegetation på outnyttjad mark

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#774944 En skördare som avverkar det till flisved, och efteråt beställer du dit en nyodlingsfräs.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).