Avverkning (slutavverkning)

Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

10 inlägg 3191 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

Jakob Hydén  
#768760 Hej! Vi gör en podd om de gröna näringarna som heter På Landet. I det senaste avsnittet har vi träffat Lars-Erik Levin som brukar 30 procent av sin skog hyggesfritt, som ett komplement till trakthyggesbruket. Och han menar att lönsamheten är god och om det är någon som har koll på siffror så är det Lars-Erik :-) Kul om ni vill lyssna!
https://soundcloud.com/user-751524448/l ... al_sharing



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

hlb  
#768765 Suveränt bra. Tack.

Användarvisningsbild

Re: Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

lodin92  
#768811 Trevlig att lyssna på, i mina ögon en av de första som jag fått förtroende för när han pratar om ekonomin i hyggesfritt.

Användarvisningsbild

Re: Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

JAndersson  
#768851 Tack för tips 👍
Såg att ni även fanns på Spotify så skall ta och lyssna på avsnittet som du tipsar om. Alltid intressant med fler infallsvinklar kring skogsbruk.

Användarvisningsbild

Re: Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

Jakob Hydén  
#768853 Hoppas du gillar avsnittet! Kollar du lite tillbaka så hittar du fler avsnitt med skogstema 👍🏻

   TS
Användarvisningsbild

Re: Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

Otik  
#768891 Riktigt bra ! 👍

Användarvisningsbild

Re: Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

Jakob Hydén  
#768893 Kul att du gillade 🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

JAndersson  
#768900
Jakob Hydén skrev:Hoppas du gillar avsnittet! Kollar du lite tillbaka så hittar du fler avsnitt med skogstema 👍🏻


Ja, det var bra 👍 Tacksamt att ni talade tydligt då jag som norrlänning kan ha lite problem med att förstå skånska annars 🙂
Valt att följa podden nu

Användarvisningsbild

Re: Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

Jakob Hydén  
#768901 Ja, lite lagom med dialekt är kanske det bästa 😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: Podd om hyggesfritt med Lars-Erik Levin

Otik  
#768908 Alltid intressant att få höra olika sätt att sköta skog. En skogsmark är ju inte homogen och olika skötselmetoder passar olika bra beroende på förutsättningarna. Och man får inget bra resultat i längden att gå emot vad som naturligt trivs på platsen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).