Avverkning (slutavverkning)

kostnader AU uppdrag

4 inlägg 2563 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kostnader AU uppdrag

Sommar  
#767241 Har lite problem med att bedöma ett AU uppdrag, vilka uppgifter behöver jag för att kunna göra det? Förutom skördare och skotare, mätbesked och virkespris förstås. Det blev ett slarvigt kontrakt, finns det bra sätt att skriva när det gäller AU, funderar jag.



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: kostnader AU uppdrag

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#767441
Sommar skrev:Har lite problem med att bedöma ett AU uppdrag, vilka uppgifter behöver jag för att kunna göra det? Förutom skördare och skotare, mätbesked och virkespris förstås. Det blev ett slarvigt kontrakt, finns det bra sätt att skriva när det gäller AU, funderar jag.

Du får väl fråga virkesköpare, och jämföra priser. Du kan ju inte hitta på och anlita nån att på måfå aptera sortiment som ingen är intresserad av. Eller förstod jag dig fel, var lite rebus över ditt inlägg.

Användarvisningsbild

Re: kostnader AU uppdrag

halvproffs  
#767464 Alla inköpare har färdigskrivna kontrakt och sen sätter dom pennan i hand på dig. Läs igenom och tänk efter, är detta som jag tänkt?

Avatar Fallback

Re: kostnader AU uppdrag

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#767465 Och då bör man ha flera att jämföra med.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).