Avverkning (slutavverkning)

virkesexport från norra Värmland/södra Dalarna

23 inlägg 7662 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: virkesexport från norra Värmland/södra Dalarna

Älgfoderodlare  
#762168 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare fre 16 dec 2022, 09:17, redigerad totalt 1 gång.

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: virkesexport från norra Värmland/södra Dalarna

80-90  
#762202
bengt.a skrev:Hört att det gått bilar ftån Eda-Arvika-Årjängsområdet till hamnen i Karlstad för Nordic Forest. Även hört att VVDS kan vara involverade i handeln. Var väl vår Skogsola som svarade mig vid ett tillfälle att Nordic Forest är med och budar seriöst på Virkesbörsen. Detta med frakt ordnar väl köparen.

Tror inte vvds har nått med Nordic å göra

Avatar Fallback

Re: virkesexport från norra Värmland/södra Dalarna

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#762236
80-90 skrev:
bengt.a skrev:Hört att det gått bilar ftån Eda-Arvika-Årjängsområdet till hamnen i Karlstad för Nordic Forest. Även hört att VVDS kan vara involverade i handeln. Var väl vår Skogsola som svarade mig vid ett tillfälle att Nordic Forest är med och budar seriöst på Virkesbörsen. Detta med frakt ordnar väl köparen.

Tror inte vvds har nått med Nordic å göra

Nja, de kan faktiskt ha det. De gick ju nyligen ut med en stor höjning av massavedpris. En anledning till det ska vara Nordic Forest med deras export.

Avatar Fallback

Re: virkesexport från norra Värmland/södra Dalarna

Sommar  
#762237 Svar till Bengt.a. Jo, de låter andra använda terminalen, men tar då ut ett så högt pris för detta att ingen har råd att betala. De skapar ett monopol-läge i trakten.

   TS
Avatar Fallback

Re: virkesexport från norra Värmland/södra Dalarna

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#762292
Sommar skrev:Svar till Bengt.a. Jo, de låter andra använda terminalen, men tar då ut ett så högt pris för detta att ingen har råd att betala. De skapar ett monopol-läge i trakten.

Hm.... ännu en orsak till att inte släppa in Stora i skogen.

Avatar Fallback

Re: virkesexport från norra Värmland/södra Dalarna

Brorsan  
#762890 Jag skrev i en annan tråd om bulkhamnen Stora Vika i närheten av Nynäshamn.
Nu stannade jag och kollade på travlapparna och det fanns både från Mellanskog och Nordic Forest i samma trave.
Men allt ska nog lastas på båt.
Nordic Forest verkar ju vara aktiva även i Stockholmsområdet.
1657014390_img_20220705_110055.jpg

1657014381_img_20220705_104959.jpg

Användarvisningsbild

Re: virkesexport från norra Värmland/södra Dalarna

Elis76  
#762894
Brorsan skrev:Jag skrev i en annan tråd om bulkhamnen Stora Vika i närheten av Nynäshamn.
Nu stannade jag och kollade på travlapparna och det fanns både från Mellanskog och Nordic Forest i samma trave.
Men allt ska nog lastas på båt.
Nordic Forest verkar ju vara aktiva även i Stockholmsområdet.
1657014390_img_20220705_110055.jpg

1657014381_img_20220705_104959.jpg


Hur mycket virke totalt uppskattade Du att det låg i hamn i kubikmeter travat samt av vilka kvaliteér?

Avatar Fallback

Re: virkesexport från norra Värmland/södra Dalarna

80-90  
#762897
Brorsan skrev:Jag skrev i en annan tråd om bulkhamnen Stora Vika i närheten av Nynäshamn.
Nu stannade jag och kollade på travlapparna och det fanns både från Mellanskog och Nordic Forest i samma trave.
Men allt ska nog lastas på båt.
Nordic Forest verkar ju vara aktiva även i Stockholmsområdet.
1657014390_img_20220705_110055.jpg

1657014381_img_20220705_104959.jpg

Ganska säker på att de har hk där

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).