sön 29 maj 2022, 19:34#759321
Vad trött man blir när ingen ens vill förstå vad jag skriver, visst förstår jag varför, men man hoppas ju att det nån gång ska vända när det är så uppenbart vart felet är.
Hur kan de sanningar jag skriver bli så tråkiga, borde de inte öppna ögonen till en ny bättre värld.
För ett tag sen skev jag att skogsbruk är enkelt men träd mycket komplicerade, jag tänkte att det skulle lätta upp tankevärden lite, kanske tom göra att jag fick några vettiga nyfikna frågor, men dödstyst och de vanliga klagomålen som babblar bort alla viktiga felaktigheter jag pekar på, ni vill tydligen bara höra sagor om ert skogsbruk, allt annat ska bort, ingen kan förklara rent grotesk statistik som inte kan förklaras och då givetvis är bedrägliga, då är det jag som är den bedrägliga, förstår ni inte hur sjukt skogsbruket är.
Människor som äger mycket skog har nästan aldrig betalat nått för det, de har ärvt, den pondus de får av att vara några sketna arvingar som inte lyft ett finger för sin förmögenhet, är oxå groteskt, deras makt över andra är brutalt och hjärteskärande där de drar fram med sina skövlande skitavverkningar, ett bostadshus kan gå från 2 miljoner i värde till några hundratusen, medan skövlaren får några tiotusen kronor för sin maktdemonstration, det är bara att tiga, för som ni ser här, så törs man bara ta parti för den starka sidan, för att slippa hämnd om man är i riskzonen.
Typem människa är lätt att känna igen, jag har ingen sån "vän" dom väljs alltid bort.
Jag förundras trots konsekvenserna att så få säger ifrån, men de har ju oxå fått sina kunskaper från skövlarna, så de inbillar sig att det är "ett nödvändigt ont) eller ännu värre, "att lagen tvingar" de hjärtlösa att göra detta.
Nån gång blir vi ju utskämda i hela världen (som vi ju är i naturkretsar redan nu) och då kommer vi fegt att kappvända och skylla ifrån oss, när skitplantagen ligger i ruiner, men det måste tydligen gå till så i detta land, inget kan bevisas för dom, förens det drabbar dessa pajaser själva.
Redan nu har vi nästan minst skogsvolym per hektar, men ändåstår vi och gapar om världens bästa skogsbruk,patetisk.
En forskare som inte lärt sig sederna i ynkryggarnas förlovade land, kom för några månade ut med denna forskning, någon som hört talas om den ... nej den hoppas man att ingen ska få höra om
https://www.slu.se/en/ew-news/2022/2/cl ... mmunities/ Men detta har vi nu vetat i 30 år, utan att någon har minsta intresse, och vem har sagt att du bedriver ett bra skogsbruk Älgfoderodlaren, tror inte många är intresserade av att såga grenar på tiometers höjd, så svårt behöver man inte göra för sig, ett bra skogsbruk är enkelt att bedriva men då ska du se till att ha stor volym olikådriga träd och mycket löv i din skog och det får du genom att ta bort några stråk med grova granar och glesa ut granen mellan stråken, behåll alltid 70% volym, annars blåser skitskogen omkull, det är det enkla, sen kommer vi till det svåra de komplicerade vilka träd som vill växa upp i din skog, som tur är så är träd så mycket klokare än vi, så det fixar dom själva, så lämna det till dom, absolut ingen fellärd jägmästare.
Alternativ två, lyft inte ett finger om du är över 50, ett kalhygge ger dig inte ens i närheten av vad du sänker värdet på fastigheten, om du blir 95, ja då har du en 45 årig gran eller tallplantering, vad ska du med den till, ge dina ungar gråa hår, nä lyft inte ett finger och dina ungar kanske barn barns barn barn kommer att ha ett foto av dig i bokhyllan och berätta hur du heroiskt sket i makten och hånande elaka skogsägare på den trevliga naturhemsidan skogsbloggen. för 150 år sen.