Avverkning (slutavverkning)

Vad håller SVT på med??!!

40 inlägg 10287 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad håller SVT på med??!!

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#751605 Just nu håller SVT 2 på och sänder ”Tänk om” Ett domedagsprogram som har som tema att vi hypotetiskt avverkar alla träd på hela planeten. Det är det barnsligaste jag sett på vuxen-TV från SVT någonsin.
Är det så desperat på MP-TV att man till och med lägger miljoner på att producera sämre än löjligt dåliga program med en sk ”storyboard” på en naiv nivå som antagligen och tyvärr leder många väljare åt ett håll.
Samma vecka som SR chefen Cilla Benkö sitter i radio och oroas över skyddet av public services styrelse och ledning kan bytas över huvud taget. Skulle det vara nån livstidsutnämning. I så fall skulle man väl akta sej mer för hur mycket bias man lägger ut i etern. Såsom public service agerar den senaste 12-månadersperioden med Vetenskapens Världs skogsserie samt dagligt ångestskapande, så tycker jag att man borde titta på det balanserande upplägg som USA konstitution har för riskabla personberoende inflytelseposter, som presidentposten. Man byter vart 4:e år.
Byt direktion på SVT/SR som i vilken föreningsstyrelse som helst.
I kväll var det inte roligt att bli ”utsatt” för ett sånt plumpt program som ”Tänk om”



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Vad håller SVT på med??!!

Ldsaren  
#751638 Råkade se det också mot slutet 👎

Användarvisningsbild

Re: Vad håller SVT på med??!!

Arvid0  
#751644
Orsa skrev:Just nu håller SVT 2 på och sänder ”Tänk om” Ett domedagsprogram som har som tema att vi hypotetiskt avverkar alla träd på hela planeten. Det är det barnsligaste jag sett på vuxen-TV från SVT någonsin.
Är det så desperat på MP-TV att man till och med lägger miljoner på att producera sämre än löjligt dåliga program med en sk ”storyboard” på en naiv nivå som antagligen och tyvärr leder många väljare åt ett håll.
Samma vecka som SR chefen Cilla Benkö sitter i radio och oroas över skyddet av public services styrelse och ledning kan bytas över huvud taget. Skulle det vara nån livstidsutnämning. I så fall skulle man väl akta sej mer för hur mycket bias man lägger ut i etern. Såsom public service agerar den senaste 12-månadersperioden med Vetenskapens Världs skogsserie samt dagligt ångestskapande, så tycker jag att man borde titta på det balanserande upplägg som USA konstitution har för riskabla personberoende inflytelseposter, som presidentposten. Man byter vart 4:e år.
Byt direktion på SVT/SR som i vilken föreningsstyrelse som helst.
I kväll var det inte roligt att bli ”utsatt” för ett sånt plumpt program som ”Tänk om”




Allt på tv internet är inte sant. 🙂
+ 40 avsnitt så du kommer ha mycket att bli upprörd över. Avsnitt 9 "Tänk om människan var jätteliten" 😲🙀

Användarvisningsbild

Re: Vad håller SVT på med??!!

Kse  
#751666 Jaha det är dåligt på tv, vart är den här värden påväg?

Avatar Fallback

Re: Vad håller SVT på med??!!

tallen100  
#751668 Det är vi nog många som undrar 🤔

Användarvisningsbild

Re: Vad håller SVT på med??!!

Camaro1969  
#751673 DU BETALAR!

Användarvisningsbild

Re: Vad håller SVT på med??!!

Arvid0  
#751690
Camaro1969 skrev:DU BETALAR!


Gladeligen

Avatar Fallback

Re: Vad håller SVT på med??!!

tallen100  
#751697
Arvid0 skrev:
Camaro1969 skrev:DU BETALAR!


Gladeligen

Och ingen blev förvånad 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad håller SVT på med??!!

anersimyra  
#751703 Tänk om alla var förbjudna att ha en åsikt om serien ”tänk om.”..😂😂😂😂😂. https://www.svtplay.se/tank-om

Avatar Fallback

Re: Vad håller SVT på med??!!

tallen100  
#751710 Tittar minimalt på svt, det är bonderöven, bäst i test och antikrundan. Finns för all del en del bra gamla serier på play som kan vara roliga att se, men det var ju då det.
i övrigt är det rena skräpet.

Avatar Fallback

Re: Vad håller SVT på med??!!

Elmhult  
#751711 MP ligger under spärren. Klart deras propagandamaskin sätter igång då. Vänta bara tills sossarna får dåliga opinionssiffror - då lär det produceras ännu vildare program och nyheter.

Användarvisningsbild

Re: Vad håller SVT på med??!!

rokon  
#751712 Jag är av den åsikten att det är skadligt med TV, en helt ovetenskaplig undersökning av mig här och nu bevisar det, för Arvid är 0 och tallen är 100 🙃

Avatar Fallback

Re: Vad håller SVT på med??!!

Robertberg  
#751715 I avsnitt 15 vill de kanadensiska Mp-sossarna att hela Sahara ska vara beskogad, vet inte vad som är värst 😤

Användarvisningsbild

Re: Vad håller SVT på med??!!

Arvid0  
#751716
rokon skrev:Jag är av den åsikten att det är skadligt med TV, en helt ovetenskaplig undersökning av mig här och nu bevisar det, för Arvid är 0 och tallen är 100 🙃


YouTube är hälsan själv? 😉

Användarvisningsbild

Re: Vad håller SVT på med??!!

Arvid0  
#751717
Elmhult skrev:MP ligger under spärren. Klart deras propagandamaskin sätter igång då. Vänta bara tills sossarna får dåliga opinionssiffror - då lär det produceras ännu vildare program och nyheter.


De har ändå bra med pengar mp som kan producera tv-program i Kanada... Kanske de borde lägga pengarna på annat?

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).