Avverkning (slutavverkning)

SkogsEko nr4

4 inlägg 2241 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

SkogsEko nr4

Mellberg  
#739425 Varför angriper vår mest suspekta myndighet de privata skogsägarna och deras givna möjlighet att samverka i sina skogsägareföreningar?

Här propagerar man för den suspekta virkesbörsen och misskrediterar skogsägareföreningen.

Att objektivt beskriva försäljning av skog klarar helt enkelt inte Skogsstyrelsen av.

Trist att GD inte riktigt höll måttet..... 👎



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: SkogsEko nr4

Gerran  
#739620 Är det artikeln med på skogsägaren i Östhammar du syftar på?

Det är väl skogsägaren som berättar hur försäljningen gick till och att han ringt till sin skogsägarförening och fått ett dåligt svar? Hur är det skogsstyrelsen som misskrediterar skogsägarföreningen? Men du tycker kanske inte att grundlagen och yttrandefrihet ska gälla när man pratar om skogsägarföreningarna 😂

Jag har ett flertal gånger försökt sälja virke till t.ex. Mellanskog men de hamnar oftast långt långt under va andra skogsbolag betalar. Hade jag sålt till Mellanskog varje gång jag sålt virke hade jag förlorat ca 1 miljon sek.

Titta på Södra en fantastiskt förening medans Mellanskog och Norra är tyvärr långt långt efter.

Avatar Fallback

Re: SkogsEko nr4

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#739850
Gerran skrev:Är det artikeln med på skogsägaren i Östhammar du syftar på?

Det är väl skogsägaren som berättar hur försäljningen gick till och att han ringt till sin skogsägarförening och fått ett dåligt svar? Hur är det skogsstyrelsen som misskrediterar skogsägarföreningen? Men du tycker kanske inte att grundlagen och yttrandefrihet ska gälla när man pratar om skogsägarföreningarna 😂

Jag har ett flertal gånger försökt sälja virke till t.ex. Mellanskog men de hamnar oftast långt långt under va andra skogsbolag betalar. Hade jag sålt till Mellanskog varje gång jag sålt virke hade jag förlorat ca 1 miljon sek.

Titta på Södra en fantastiskt förening medans Mellanskog och Norra är tyvärr långt långt efter.

Är du medlem i Mellanskog ?

Användarvisningsbild

Re: SkogsEko nr4

Gerran  
#739855
bengt.a skrev:
Gerran skrev:Är det artikeln med på skogsägaren i Östhammar du syftar på?

Det är väl skogsägaren som berättar hur försäljningen gick till och att han ringt till sin skogsägarförening och fått ett dåligt svar? Hur är det skogsstyrelsen som misskrediterar skogsägarföreningen? Men du tycker kanske inte att grundlagen och yttrandefrihet ska gälla när man pratar om skogsägarföreningarna 😂

Jag har ett flertal gånger försökt sälja virke till t.ex. Mellanskog men de hamnar oftast långt långt under va andra skogsbolag betalar. Hade jag sålt till Mellanskog varje gång jag sålt virke hade jag förlorat ca 1 miljon sek.

Titta på Södra en fantastiskt förening medans Mellanskog och Norra är tyvärr långt långt efter.

Är du medlem i Mellanskog ?



Jag va det, men inte längre.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).