Avverkning (slutavverkning)

Skriva kontrakt på dagens prislista?

36 inlägg 12614 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skriva kontrakt på dagens prislista?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#734746 Jag har ett gallringsbehov av ca 5 ha om året och har nu inte gallrat då jag inte tyckte det var okej pris innan. Även om priset hoppar upp någon tia till så behöver jag gå igenom några områden som riskerar att växa förbi. Lämplig höjd för en första åtgärd. Det börjar bli 20 m i ett område. 37 år gammalt. Jagar räknar med på tio% upp som efterlikvid.

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Sjögården  
#734747 Tack, det sluter sig fort och när tallen börjar få obalans mellan kronans längd och stammens längd är det bråttom..
Har nog sett en del bestånd som väntat på bättre priser, lämpliga maskiner och bättre väder.
Rätt fort är det försent att få ett bra resultat som slutar i ett bra bestånd.. 😉

Användarvisningsbild

Helproffs  
isteskog skrev:Annan aktör. Leveransrotköp LRK= för min del är fast pris m3fub framme vid väg. Köparen står för alla kostnader för avverkning förutom lite manuellfällning av fröträd som jag ska göra. Planering och insnitsling gör jag så att jag får det som jag vill .... 😉

Ja då var det hyfsat

uffejohan  
Tåndemåla skrev:Skrev på gallring 8,2 ha förra veckan. 395kr/fub barrmassaved och 415kr/fub björkmassaved.
Sångbart hoppas jag att det inte blir något då jag önskar låggallring.

Jag som trodde jag fått bra betalt, bara att gratulera @tåndemåla!

alias  
Tåndemåla skrev:Skrev på gallring 8,2 ha förra veckan. 395kr/fub barrmassaved och 415kr/fub björkmassaved.
Sångbart hoppas jag att det inte blir något då jag önskar låggallring.

Vad räknar du med för volymuttag på den arealen, 300-400 m3fub?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#734957 Den stora avd påta 5 ha är det 50-60 m3fub/ha på resten ca 40. Så det blir nog 400 fub

Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).