Avverkning (slutavverkning)

Avverkning

16 inlägg 5730 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Avverkning

Milo  
#725417 Är det någon som har erfarenhet av Forimp i Arvika? 🌲



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Avverkning

hardman  
#725456 Dom har räknat åt mig några gånger men aldrig skrivit kontrakt med dom. Dom har lite speciella sortiment . Och enligt andra som sålt till Dom så har utbetalningen dröjt länge. Men alla har fått betalt till slut.
Så Dom är nog varken bättre eller sämre än nått annat bolag.

Användarvisningsbild

Re: Avverkning

Milo  
#725457 Dom hämtar inte virket ens.

   TS
Avatar Fallback

Re: Avverkning

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725466 Har pratat med dem. Men blev lömsk på deras prislista. Prisgrundande längd var 55. Känns inte seriöst.

Avatar Fallback

Re: Avverkning

Axl  
#725468 Ingen egen erfarenhet utan bara rykten men det jag har hört var inte så smickrande.

Avatar Fallback

Re: Avverkning

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725470
Milo skrev:Dom hämtar inte virket ens.

Vad är det för virke. De har varit i farten här runt Charlottenberg, och det virket har blivit hämtat. Noterade dock att det tog lite tid, bara en bil som kör verkar det som.

Användarvisningsbild

Re: Avverkning

Milo  
#725485 Allt från björkmassa, slipers och ett lass slipers som försvann för en månad sen ej fått mätbeskedet.
Helt omöjliga att få svar ifrån 😉

   TS
Avatar Fallback

Re: Avverkning

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725500 Bara hört att det kan vara drygt, men att det alltid löst sig. Men jag har ännu inte haft med dem att göra.

Användarvisningsbild

Re: Avverkning

Milo  
#725504 Ja men lite märkligt är det när ca 500m3 ligger kvar i ett halv år.
🌲

   TS
Avatar Fallback

Re: Avverkning

80-90  
#725506
Milo skrev:Ja men lite märkligt är det när ca 500m3 ligger kvar i ett halv år.
🌲

Det är helt åt h det .

Avatar Fallback

Re: Avverkning

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725575
Milo skrev:Ja men lite märkligt är det när ca 500m3 ligger kvar i ett halv år.
🌲

Ser även att en större aktör har vältor halvår efter skotning. Börjar på H.

Användarvisningsbild

Re: Avverkning

Milo  
#728206
Axl skrev:Ingen egen erfarenhet utan bara rykten men det jag har hört var inte så smickrande.

Hej,

Vad har du hört, skulle behöva lite info. För vi kommer ingenstans med dom. Virket har legat längre en ett halvår nu.
Allt virke är heller inte prisräknat. 🤬

   TS
Avatar Fallback

Re: Avverkning

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#728209 Det jag hört är att de har fått för massaved även om det blivit liggande så det bara dugit till flisved.

Avatar Fallback

Re: Avverkning

Axl  
#728218 Jag tror det var dom som vann en upphandling att sköta skogen åt ett par kommuner i norra Örebro län och åkte ut ganska omgående pga att dom inte skötte redovisningarna. Har också hört att dom skulle mäta in allt virke i eget namn och redovisa lite det dom känner för till skogsägaren men det är uppgifter som kommer från en person som arbetar åt en konkurrent.

Användarvisningsbild

Re: Avverkning

Milo  
#728221 Vi har inte fått nya mätbesked på det som inte blivit prisräknat och det är ifrån april o framåt 👎

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).