mån 30 aug 2021, 18:39#725456
Dom har räknat åt mig några gånger men aldrig skrivit kontrakt med dom. Dom har lite speciella sortiment . Och enligt andra som sålt till Dom så har utbetalningen dröjt länge. Men alla har fått betalt till slut. Så Dom är nog varken bättre eller sämre än nått annat bolag.
Vad är det för virke. De har varit i farten här runt Charlottenberg, och det virket har blivit hämtat. Noterade dock att det tog lite tid, bara en bil som kör verkar det som.
mån 30 aug 2021, 21:06#725485
Allt från björkmassa, slipers och ett lass slipers som försvann för en månad sen ej fått mätbeskedet. Helt omöjliga att få svar ifrån 😉
Axl skrev:Ingen egen erfarenhet utan bara rykten men det jag har hört var inte så smickrande.
Hej,
Vad har du hört, skulle behöva lite info. För vi kommer ingenstans med dom. Virket har legat längre en ett halvår nu. Allt virke är heller inte prisräknat. 🤬
mån 20 sep 2021, 09:31#728218
Jag tror det var dom som vann en upphandling att sköta skogen åt ett par kommuner i norra Örebro län och åkte ut ganska omgående pga att dom inte skötte redovisningarna. Har också hört att dom skulle mäta in allt virke i eget namn och redovisa lite det dom känner för till skogsägaren men det är uppgifter som kommer från en person som arbetar åt en konkurrent.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.