menar en rätt trött spindel
"spindeln" skrev:haha! , jodå du har så rätt! ...och inte f-n gör man om den utförslöpan igen .. och just detta med vätskefyllda hjul blev nog min räddning ..då man har alla fyra fylld med denna älskvärda vätska ... men man har en slags inbyggd funktion i hjärnan som tycks göra att man vill provocera naturlagarna ..som INGEMAR STENMARK sade : "d e bare å åk" .. eller "d finns myket olika sorters snö" ..och appropå snö så är det dags att gå ut och skotta igen ..
per-erik skrev:"spindeln" skrev:haha! , jodå du har så rätt! ...och inte f-n gör man om den utförslöpan igen .. och just detta med vätskefyllda hjul blev nog min räddning ..då man har alla fyra fylld med denna älskvärda vätska ... men man har en slags inbyggd funktion i hjärnan som tycks göra att man vill provocera naturlagarna ..som INGEMAR STENMARK sade : "d e bare å åk" .. eller "d finns myket olika sorters snö" ..och appropå snö så är det dags att gå ut och skotta igen ..
Tja, efter att ha skottat en hel del snö som nog hade kunnat förflyttats av en mycket spänstigare person, med snabbt övergående trötthet, om den hamnat på din tomt, känner jag av muskelgrupper som jag inte använt på länge!
Kom på efter att jag läst dina rader att jag själv skrivit under rubriken "Gilla läget", där texten till vissa delar handlar om att helt enkelt lösa uppgiften. Å så fick jag akut dåligt samvete! Vad är det jag uppmanat till? Men sen kom jag ihåg att jag betonat vikten av att detta inte får ske till vilket pris som helst: På många (eller i varje fall några) ställen i böckerna betonar jag vikten av att vara försiktig och tänka "steget före". Och försöker att ge tips kring arbetet. Men avverkningsarbet handlar ju faktiskt precis som du skriver, ibland om att trotsa naturlagarna! Tänk bara: Ett engreppsaggregat som väger 1700 kg ute på 10 m arm. Stående i nån slänt. Har fortfarande efter alla år svårt att fatta detta. Och så ett träd i på kanske 800 kg i aggregatet.
Så nog tror jag att du har en sån där funktion. Och den är väl åtminstone hälften så väl utvecklad som den funktion som, fint uttryckt, kommer att trygga mänsklighetens fortlevnad!
Ska komma på ett sätt att adressera snön till din garageuppfart.
Planera på största allvar
/Per-Erik
"spindeln" skrev:hej igen per-erik !
jag tror nog ändå att jag skulle haft glädje av , just denna skogslitteratur just då .. och just detta med vätskefyllda hjul i boggieapplikationer är jag nog inte rätt man att fråga ..jag har ju bara 4 hjul att fylla ... och tack för "musik-länken" ..
och jag tänkte att jag skulle svara med samma mynt och hade en hel del funderingar i alla kategorier ... och eftersom "det är en svacka" i skogen för många just nu , och att just texten har en visst BUDSKAP i vissa delar , så valde jag just denna låt
väl mött i skogarna alla!
"spindeln" skrev:alltid bättre att förhäva sig ibland , än inte alls . och vad det gäller vätskan i boggies ... så valde jag att låta frågan gå vidare till folk med bättre vetande om just detta och att just mitt svar på musiklänk föll just på ovan bif. kan man ju tolka lite hur som helst , såvida man är begåvad med humor och en smula "ironi" ojdå! jag hade visst gjort en "tavla" med musiklänken ? .. vi gör ett nytt försök
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Ja, det kan jag göra, jag ska tåta ihop vad jag tycker någon gång under helgen (hoppas jag)!
Och nej, jag läser inte bara vid fullmåne...