mån 18 maj 2020, 09:33#645106
Alternativet är ett totalt rotryckt system,vilket jag inte framhåller som ens tänkbart.
Anledningen till att jag enbart kör med sågar från tiden innan datan gjorde sitt intåg i skogen är att de går att laga själv med relativt enkla medel.
Jag ser på med fasa över att folk inte kommer ihåg hur det var på början av 90-talet.
Jag själv har bara läst mig till detta och jag kan säga att jag inte vill uppleva 500% i ränta eller liknande.
Det är inte läge att tro att något är över för att vissa länder börjar nu öppna upp igen
.
Det tuffa med länders ekonomier börjar nu, och det är skakigt i många år framöver.
Det går ju bra för de som har tillräckligt med avverknings skog för att försörja sig och andra, men för de som inget har är detta en otrevlig och skrämmande tid framåt, jag kan inte se att man har något gott att försöka hitta i att låta samhället gå under för att börja om, vid varje omställning så kostar det enorma summor för att få samhället på fötter igen....
Vi pratar om folks öden och deras ögonstenar som många byggt upp, okej de kanske inte är lika lönsamma som t,ex SKF, men har ändå försörjt människor och gett jobb, intäkter mm men nu går i konkurs och ägaren/ägarna i personlig konkurs...
Det skapar bara mer sociala kostnader och större utgifter innan dessa är tillbaka om de ens kommer dit igen.