Palakangas skrev:isteskog skrev:Knappast i en förstagallring som det var fråga om! Har också upplevt onödigt höga stubbar när jag lejt ibland .....
Förstagallring?
Äh, glöm. Men annars så.
Palakangas skrev:isteskog skrev:Knappast i en förstagallring som det var fråga om! Har också upplevt onödigt höga stubbar när jag lejt ibland .....
Förstagallring?
Palakangas skrev:isteskog skrev:Knappast i en förstagallring som det var fråga om! Har också upplevt onödigt höga stubbar när jag lejt ibland .....
Förstagallring?
Palakangas skrev:vinterrojarn skrev:Är väl bara att kapa bort dessa i vältan...
Det fick jag göra när jag körde skotare...
På jobbet har de en separat rotreduceringslinje. Den får arbeta hårt. Men i bland måste de köra in oreducerat och då blir jag förvånad. Kanske leverantören får avdrag men det måste kostsamt. Rotbenen ställer även till det i linjen fram till fanersvarven.
bengt.a skrev:Palakangas skrev:vinterrojarn skrev:Är väl bara att kapa bort dessa i vältan...
Det fick jag göra när jag körde skotare...
På jobbet har de en separat rotreduceringslinje. Den får arbeta hårt. Men i bland måste de köra in oreducerat och då blir jag förvånad. Kanske leverantören får avdrag men det måste kostsamt. Rotbenen ställer även till det i linjen fram till fanersvarven.
Fanersvarv, finns det kvar i Sverige?
surjämten skrev:Bra ulfgustav att sånt lyfts fram på forumet!
Kan tänka mig att flera köpare , av olika anledningar, kommer undan från dåliga avverkningar.
Undrar förresten var gränsen för vad som kan accepteras går?