#593423Hej gott folk. Har en väldigt komplicerad uträkning jag skulle vilja få hjälp med. Kommer skriva ner allt jag vet och hoppas på att nån kan försöka hjälpa till att få fram rätt svar. Kan kortfattad berätta att ett företag kontaktat mig med anledning till intresse för att köpa större partier virke för tillverkning av pallar. Företag är helt nytt och därav har det inte världens koll. Så dumförklaringar på diverse parter undanbedes. Det jag vet är att de behöver cirka 8000 pallar per dag, det är 2 stycken olika pallar 1a pallen har dimensionen 60x60x1180 mm och det har beskrivet att det behöver 24.000 bitar dagligen till den versionen. 2a pallen är 20x150x950mm och där behövs 40.000 bitar. Jag har en slags mall som jag ska försöka bifoga upp. Jag behöver få en uträkning på ett ungefär hur mycket m3 som behövs då per dag. Det här är nästan allt jag vet. Är det någon som undrar något så fråga. Tack på förhand!
Avverkning (slutavverkning)
Omräkning komplicerat
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

#593580Är det sågad vara eller stock i m3?
Som ni nu räknat är ju pallen homogen. Det behövs ju vetas virkes dimension på de olika delarna i pallen mått och så vidare. Pallen består ju mest av luft.
Som ni nu räknat är ju pallen homogen. Det behövs ju vetas virkes dimension på de olika delarna i pallen mått och så vidare. Pallen består ju mest av luft.
#593730Här
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).