Jag var dit igår och det låg några stockar vid parkeringen som de plockat ut, och hygget ser ju ganska mycket bättre ut men jag tycker fortfarande det är det fulaste hygget jag sett i hela mitt liv. Skogsmaskinerna har åkt hem nu för andra gången så nån tredje gång lär de ju inte komma. Problemet med detta är kommunikationen. Jag frågade virkesköparen redan via mail innan jag skrev på kontrakt om de tänkte ta bort vindfällen för det var mycket sånt och det är viktigt för mig att få bort dem, och de skulle de naturligvis ta bort men inser nu att ett av problemen med hygget är att de inte tagit bort några vindfällen alls, de har kört sönder mycket av träden som ligger ned och det enda de hämtat nu i andra rundan är sånt som är i hyfsat skick och som ger några pengar. Det har inte städat upp på hygget. Det är också mitt misstag att gå med på att det inte står att de ska ta grot i kontraktet. Jag förstod aldrig vilket stort misstag det var. Att ta reda på vindfällen är väl bara en kostnad för dem så de tar inte sånt även om jag fått uppfattningen att alla träd tas bort via kommunikationen på email.
Nu är de säkert nöjda och glada på skogsbolaget och tycker de gjort ett fint jobb medans jag känner mig som nån som använt sig av irländska asfaltsläggare och jag ångrar mig att jag använt mig av detta skogsbolag. Man tycker ju att skogstidningar som jag läser ibland borde göra något reportage om hur slutresultatet kan komma att se ut. Bara några kilometer härifrån vid E45 innan Ångsta golfbana finns ett nytt hygge som ser helt fantastiskt ut. De har inte lämnat en enda stock kvar.
Bilderna nedan är från igår. Vackrare än så här blir det alltså inte.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto