ner skrev:Frigörs koldioxiden vid avverkning? Mitt trähus från 1927 med spånisolering är väl också ett kolförråd? Samtidigt har väl skogen som ersatt de träden som blev mitt hus bundit ännu mer kol?
Precis vad SLU: forskare påvisar.
ner skrev:Frigörs koldioxiden vid avverkning? Mitt trähus från 1927 med spånisolering är väl också ett kolförråd? Samtidigt har väl skogen som ersatt de träden som blev mitt hus bundit ännu mer kol?
bjed0001 skrev:Blev rätt provocerad av förra avsnittet av mitt i naturen. Temat var avskogning och i ett andetag förringar man all naturhänsyn som svenskt skogsbruk visar och kallar svenskt skogsbruk för plantage.
Tämligen ignorant och rätt provocerande. Om den hänsyn vi visar inte är värd något så varför hålla på, skogsbruket kan säkert fördubbla virkesproduktionen om vi börjar plöja, dika, bespruta och gödsla på ett sätt som är brukligt i plantage
Röjkvist skrev: En pajas till programledare! Undviker Mitt i naturen pga. Lundin 😡