tis 13 jun 2017, 19:26#459614
I går fem timmar innan vi skulle sätta oss i bilen och åka till domstolen i Östersund, så ringde mitt ombud och berättade att Skogsstyrelsen hade ändrat ståndpunkt i mitt och en tills ärende. Då SKS juristen tänkte begära att domstolen ställde in sammanträdet för våran del, så tyckte han inte att det var någon mening för mig att delta.
Enligt mitt ombud hade SKS uppdaterat underlagen och kommit fram till att våra två planerade avverkningar inte påverkade Lavskrikans bevarandestatus i området. I de tre övriga områdena som gränsar till varandra, vidhåller SKS sitt tidigare beslut att stopp avverkningarna.
Två av mina grannar deltog i dagens sammanträde, som nu blev klart på en dag i stället för planerade 2 dagar. Enligt grannarna så kändes det bra och domstolen har fått den information de behövde.
Alla 5 ärendena ligger dock kvar hos domstolen och deras beslut, så mitt ärende är inte heller klart förrän domstolen har lämnat ett domslut.
Domslut ska komma senast den 15 september, så nu är det bara att vänta och se vad det blir av detta.