Avverkning (slutavverkning)

Mäta trädhöjd app iphone

18 inlägg 26178 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Mäta trädhöjd app iphone

anersimyra  
#543543
Skogsmätarn skrev:Tråkigt att höra. Pröva att swipa bort appen och starta igen. Vi har inte haft någon rapporterad krasch sedan lanseringen, men då är det bara 30 % av användarna som delar med sig av sin användarstatistik. Vi vet att om man mäter i mörka miljöer, typ 30-60 minuter innan soluppgång eller efter solnedgång så riskerar man problem. Om man mäter "träd" inne så är det också mörkt. Kan det vara orsaken?

Det kan absolut vara en del av problemet. När jag tidigare i höstas i fullt dagsljus fotograferade nere i ravinen fick jag exponeringstider på mellan 1/8 till 1/13 sekund vid bländare 5,6 och 800 Iso. Men jag raderade och laddade om appen och ska prova igen under morgondagen och återkommer med rapport.. :-bd

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Mäta trädhöjd app iphone

Skogsmätarn  
#543546 Tack för svar. Låter som ett riktigt mörkt ställe att vara på.

Blir intressant att höra hur det går. Det låter brutalt att radera appen, men du kanske bara stängde den.

Så här tvångsavslutar man lättast appar som låser sig.

https://support.apple.com/sv-se/HT201330

Med vänlig hälsning, Johan

Användarvisningsbild

Re: Mäta trädhöjd app iphone

anersimyra  
#543668 I dag fungerade allt till belåtenhet. Tre mätningar gav en differens på +- 0,5 meter jämfört med uppskattad höjd. :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).