ons 02 dec 2015, 21:12#354842
Baggböla - Självklart är uträkningen en förenkling av verkligheten men vad du än har för åsikt om min uträkning så kom vi fram till samma resultat. Dvs. man räknar aldrig hem extravikten på 10ton med 5 ton extra lastförmåga.
Plus de faktum att när maskinen inte är fullastad (eller går som skördare) så är viktfördelningen helt fel.
Som någon annan skrev tidigare, hur är viktfördelningen på maskinen tom.. som skördare?
Jag vet inte om 25ton är rimligt men om vi börjar där så fördelas 25ton på fyra hjul jämför de med en stor konventionell skördare på samma vikt men som fördelas 8hjul.
Hur nu ett betongfundament kom in i ditt resonemang det går mig förbi..
Att jämnföra med något helt irrelevant tillför sällan något till de du försöker förmedla
Samt att vikten på en skördaren är irrelevant håller jag inte med om, jag tog med den i uträkningen eftersom Timberpron gör anspråk på att göra båda jobben.
Fredrik Reuter - Jag beundrar din inställning! Att vara öppen inför de faktum att man faktiskt kan ha fel eller att ha missuppfattat något är en bra inställning som jag tycker många inklusive mig själv bör agera efter.
Tummen upp (fanns inte som symbol) för positiv inställning till nått som är så
tillsynes helt fel