Avverkning (slutavverkning)

Måste Man Ha Motorsågskörkort?

125 inlägg 37961 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Måste Man Ha Motorsågskörkort?

anersimyra  
#747781
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:Jodå, jag ” hängde över axeln ” på honom under hela installationen och assisterade med arbetsbelysning och roliga historier..😃

😂👌
Jo och så var det två tomater-...
Elektrikern- jaha nä nu är jag klar, måste rusa
🛻💨

=)) =)) =)) =)) =)) ja, jävlar, jag undrade varför vi fick snett monterade vita kablar på en brun vägg..🤔

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Måste Man Ha Motorsågskörkort?

leifa.k  
#747791
leifa.k skrev:Hursomhelst så assisterade jag en 88 årig man vid ett 15-20 tal vindfällen/rotvältor i går. En jäkla gubbe o ha fysiken i behåll! Finns väl 5 träd kvar som jag drar ned med traktorn o stålvajer i morgon. Då är det lugnt för han att ta hand om träden, om inte jag fixar det också. Få se om jag hinner. Roligt är det, terapeutiskt!


Träden är neddragna till marknivå i morse. Nu kan farbrorn, 88-åringen ta hand om resten..

Avatar Fallback

Re: Måste Man Ha Motorsågskörkort?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#747793 Hellre en som med o pratar lite än en som bara står o glor på en 🤣 🤣

Avatar Fallback

Re: Måste Man Ha Motorsågskörkort?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#747794
leifa.k skrev:
leifa.k skrev:Hursomhelst så assisterade jag en 88 årig man vid ett 15-20 tal vindfällen/rotvältor i går. En jäkla gubbe o ha fysiken i behåll! Finns väl 5 träd kvar som jag drar ned med traktorn o stålvajer i morgon. Då är det lugnt för han att ta hand om träden, om inte jag fixar det också. Få se om jag hinner. Roligt är det, terapeutiskt!


Träden är neddragna till marknivå i morse. Nu kan farbrorn, 88-åringen ta hand om resten..

Stålfarfar, jag är glad att farsan la sågen på hyllan betydligt tidigare än så 👍

Användarvisningsbild

Re: Måste Man Ha Motorsågskörkort?

anersimyra  
#775473 I går omkom en man i 50 års åldern vid skogsarbete i trakten av Katrineholm.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).