Jag sålde en Rotpost för ca 1år sen till ett lokalt mindre bolag. Jag skrev ett tydligt kontrakt med traktdirektiv med kanske några för många "pekpinnar". Detta ville inte uppköparen skriva på utan hävdade att gå på deras standard formulär. Vilket vi gjort innan och haft god kommunikation. Vi kom överens om vinteravverkning och att dom skulle höra av sig 3 veckor innan påbörjad avverkning.
Förra torsdagen (tidig vinter i Blekinge) ringde dom och frågade om vägen till detta hygget för dom skulle lasta av maskinen och börja hugga på fredag!!!! Ca12timmar istället för 3veckor.
Trots att posten är mycket noga snitslad och stämplad så har dom tagit 7st träd inne i grannens kohage där det till och med var snitslat på eltrådar och stolpar samt fält över trådarna på 2ställen där det går djur utan och ens ringa o meddela 😡 .
Detta upptäcktes i dag av mig och berörd granne som ville se hur hygget blev. Kul överraskning och hur dum känner man sig......Kvällen har gått till o kapa upp rishögar med pannlampa över eltrådar och mota in kor i andra hagar. Hur hade ni reagerat???? Eller ska man bara "köpa" allt för man sålt en ROT-post? Jag vet att berört bolag har anställda som medlemmar på forumet men låt mig ta detta med berörd "chef" först istället för bakvägen.