Avverkning (slutavverkning)

Länsstyrelsen som bock

6 inlägg 6483 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Länsstyrelsen som bock

rokon  
#278699 Att sätta bocken som trägårdsmästare är ju inte så lämpligt enligt gammalt talesätt. Men detta aktuella fall bör nagelfaras; http://www.nsd.se/nyheter/lulea/faglar- ... 52107.aspx



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Länsstyrelsen som bock

anersimyra  
#278705 Nej låt dem verka fritt, huvudsaken att bolaget inte drabbas ekonomiskt av tvingande hänsyn till fågellivet. För att säkerställa att fåglar och andra djur inte drabbas av onödigt lidande, borde området innan avverkningen besprutas, det även för att helt säkerställa att fågelbeståndet inte påverkar avverkningen i negativ riktning. Bolagets mångmiljardvinster kan självklart inte tillåtas belastas med onödiga kostnader... :surp: :surp:

Användarvisningsbild

Re: Länsstyrelsen som bock

rokon  
#278708 Jag anser att 3 månader stopp i skogen är 2 månader för mycket. Det är en hel skogsnäring med entreprenörer med maskininvesteringar, åkerier, massaindustrier och sågverk som är beroende av ständigt flöde av råvaror. Det har med folks levnadsmöjligheter att göra som jobbar inom dessa näringar.
Detta är något vidare än bolagets vinster, bocken i detta fallet anser jag är Länsstyrelsen. Bättre att att skogsstyrelsen har hand om avverkningsärenden som brukligt är.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Länsstyrelsen som bock

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278737 Jaha, och vad blir då nästa steg från miljömupparna? Förbjuda all avverkning och skogsvård under häckningssäsongen i hela Sverige? För det är väl inte bara längs denna kraftledning som fåglar häckar i skogen, eller? Läge att ta tjuren i hornen en gång för alla!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Länsstyrelsen som bock

isteskog  
#289471 Tänk vad bra det blir om Mp och V får som dom vill efter valet: Skogsstyrelsen in under Länsstyrelsen och skogsbruket under Miljöbalken. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Länsstyrelsen som bock

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#289490 Ja precis. Hela Sveriges skogar blir ett enda reservat till en billig peng för skattebetalarna.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).