Hur är det brukligt att ersätta ? Gör man det alls ?
Det gäller en ruta på 30*50 meter.
Sidenbladh skrev:Bra att det verkar lösa sig i samförstånd. Det kanske kan vara på sin plats att poängtera att det inte nödvändigtvis är ett brott begånget, såväl skadegörelse som åverkan kräver uppsåt för att vara straffbara och det kan mycket väl tänkas att det hela skedde av en olyckshändelse.
Men nu verkar ju saken vara ur världen utan att någon kastat anklagelser av det slaget på någon annan.
husqvarna_med_sthil skrev:Jag hade rakt fel ang att det var skogsbolaget som gjort huggningen in på mitt utan det var skogsägaren själv i egen regi.
Sidenbladh skrev:Visst räcker oaktsamhet och vårdslöshet för skadestånd, men det är ju en helt annan fråga än brott.
Jag förstod ditt inlägg som att trådskaparen vid en förhandling skulle känna någon sorts stöd i att ett brott förmodligen var begånget, vilket jag alltså tycker är långt ifrån klart.
Att någon varit culpös däremot verkar mycket troligt och det verkar "den skyldige" ha förstått också så det ska säkert ordna sig utan att behöva blanda in jurister ytterligare.