fre 24 dec 2021, 19:52#7404571640371779_img_0374(1).jpg
1640371796_img_0375(1).jpg
1640371779_img_0374(1).jpg
Har inte haft lust/ork att titta in här och svara förrän nu pga mycket jobb, bla. 24-timmars pass.. pga personalbrist. En del orkar, en del inte

Men det ÄR tungt. Nu har jag vilat upp mig tillräckligt. Jag uppskattar alla svar. Jag utför inget fällande mot betalning, och det verkar vara så som jag misstänkte men inte visste till 100. Föreningen i fråga kommer ju inte att teckna sådan försäkring. Så det innebär att vi i föreningen fortsätter att göra som vi tidigare gjorts, de som har motorsåg och känner sig kunniga nog fixar trädfällningarna.. Enda vinsten som jag ser det för mig efter ca. 70mi bil, 5500kr i kurskostnad är med kortet att jag får tillgång till dessa tre markägares marker, vi skriver kontrakt som kostar en krona. Det är värt jättemycket för mig. Lite "blaj", en markägare tyckte att jag skulle gå i pension så att jag kunde börja jobba åt han. Ni som är proffs, såsom Anersimyra med flera tycker nog att jag är kaxig nu, men sanningen är att i denna kull i kursen så fanns det 2st. som jobbat i skogen i flera år, som inte var så skarpa med sågen, de pratade mest jakt.. Kursledaren tyckte att jag var den mest erfarna. Likaså var jag den enda som klarade teorin på första försöket... Såå, det får en ju att undra, hur mycket är detta jäkla motorsågskörkort värt egentligen? Om jag som arbetsgivare med det jag vet nu så skulle kortet bara vara ett lagvidrigt tvång, utan någon egentlig kunskap o erfarenhet om arbetssökande. Hur som helst så var det en otroligt trevlig kurs, fick ju såga! Inför examinationsdagen så var det -17gr. De andra i kursen tyckte att jag var snäll mot examinatorn att jag sparade pinnen åt han, så han slapp köpa en ny. Ni ser det om ni zoomar in lite.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto