Roligt att se att både den mänskliga och vegetativa föryngringen ser bra ut!
Avverkning (slutavverkning)
Regnhelvetet
mån 06 apr 2015, 21:18#325027Usch vad geggigt det såg ut! Tyckte stubbhöjden på hygget var lite hög.

tis 23 jun 2015, 21:09#334612Äntligen dags att göra bokslut på den här (tråkiga) tråden
Till slut kom grävmaskinen och på tre timmar var basvägen och avlägget åtgärdat. Hygget ser fortfarande ut som kriget men nu finns det i alla fall hopp att jag kan komma till den skog som ligger bortanför hygget när vägen satt sig
Mycket läropengar på den här avverkningen men man lär så länge man lever
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Till slut kom grävmaskinen och på tre timmar var basvägen och avlägget åtgärdat. Hygget ser fortfarande ut som kriget men nu finns det i alla fall hopp att jag kan komma till den skog som ligger bortanför hygget när vägen satt sig
Mycket läropengar på den här avverkningen men man lär så länge man lever
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
TS
tor 25 jun 2015, 07:20#334740
Känner igjen mig, ja, men det är nästan inte till å känna igen
Har du körd där med traktor efter lagningen?
sundelius skrev:JensSkoog skrev:Absolut en förbättring
Ja du känner ju igen dig och kan se skillnaden
Känner igjen mig, ja, men det är nästan inte till å känna igen
Jack of all trades, master of none!
tor 25 jun 2015, 08:53#334753
Nej det är sand/grus överallt förutom vid ett ställe så det fungerar finfint för mina behov. Det ska som sagt dröja innan det kommer in några så stora maskiner igen
Hema skrev:Några planer på att grusa den åtgärdade basvägen?
Nej det är sand/grus överallt förutom vid ett ställe så det fungerar finfint för mina behov. Det ska som sagt dröja innan det kommer in några så stora maskiner igen
TS
tor 25 jun 2015, 09:03#334755
Absolut inte. Håller knappt för att gå nere i svackan men tror det blir bra när det satt sig
JensSkoog skrev:sundelius skrev:JensSkoog skrev:Absolut en förbättring
Ja du känner ju igen dig och kan se skillnaden
Känner igjen mig, ja, men det är nästan inte till å känna igenHar du körd där med traktor efter lagningen?
Absolut inte. Håller knappt för att gå nere i svackan men tror det blir bra när det satt sig
TS
lör 23 apr 2016, 20:27#388785Sista inlägget på för mig en ångestfull tråd
När det satt sig i blöthålen som jag åtgärdat i fredags kan jag inte bara köra traktorn till hygget utan King Caben
Lite skillnad eller hur
Skapa konto
När det satt sig i blöthålen som jag åtgärdat i fredags kan jag inte bara köra traktorn till hygget utan King Caben

Lite skillnad eller hur
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).