Avverkning (slutavverkning)

Att skota 1200 kubik 1,5 km efter bilväg.

49 inlägg 17868 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Att skota 1200 kubik 1,5 km efter bilväg.

alias  
#653518 @Skogsola:
Vilket alternativ slutade det med i den här vägfrågan?

MVH
Alias

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Att skota 1200 kubik 1,5 km efter bilväg.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#653557 Det slutade med att vägbyggaren kom tillbaka med sin hyvel och fixade till det någorlunda. Det är fortfarande en onödig knöl på vägen som jag tänkt fixa till själv nu i sommar. Ska fylla ut och gena innanför en berghäll. Det är skaplig stigning ändå så det känns onödigt att köra uppför och sen ner tillbaka.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Att skota 1200 kubik 1,5 km efter bilväg.

rokon  
#653599 Kurvor kan se olika ut, en del åt höger andra åt vänster, men förr var det vanligare att kurvorna gick i andra planet dvs och upp och ned.
Men förutsättningarna beror ju även på utstakningen.

Avatar Fallback

Re: Att skota 1200 kubik 1,5 km efter bilväg.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#653600 Kurvorna går upp och ner i den här vägen det är det som är problemet. Onödigt mycket upp och ner tycker man men grävaren skyllde på berghällar. Stakningen var väl inte den högst vetenskapliga. Efter att ha trampat runt i berget i flera dar så tog jag helt sonika GPS-en och gick rakt från den tänkta vändplanen och till det gamla vägslutet. Med en liten rundsväng runt en berghäll.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).