mån 09 mar 2009, 11:19#53075Harald Holmberg och Mats Hagner var med i morgonens P1-morgon.
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.as ... =&IsBlock=
Spola förbi hela del ett. Lyssna på del två.
Avverkning (slutavverkning)
Naturkultur i P1
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 09 mar 2009, 16:01#53084Lyssnade med vänstra örat i morse. Hann i allafall med att höra "...det är billigare att avverka stora träd än små".
Ångermanlänningen
fre 13 mar 2009, 20:20#53403Naturkultur är en alternativ skogsbruksmetod. Den bygger inte på traditionell trakthuggning, utan på försiktiga genomhuggningar av skogen. De värdefulla träden avverkas och de yngre får stå på tillväxt. Resulterar i att marken aldrig blir kalhuggen.
Ångermanlänningen
fre 13 mar 2009, 21:09#53408
Skogsstyrelsen, höjer sällan blicken över horisonten.
Deras gärning består av att läsa i skogsvårdlagen och skogsvordsförårdningen. Paragrafryttare.
Axl skrev:Det är synd att journalisterna aldrig bryr sig om att fråga skogsstyrelsen om saken.
Skogsstyrelsen, höjer sällan blicken över horisonten.
Deras gärning består av att läsa i skogsvårdlagen och skogsvordsförårdningen. Paragrafryttare.
fre 13 mar 2009, 23:23#53431Om jag det lilla jag hörde fattade rätt så vill han "blädnings" avverka sin skog. spara dom klena och ta dom grova träden väl?
Det var ju det ända avverknings sätt som fanns för i tiden nästan.
Det var ju det ända avverknings sätt som fanns för i tiden nästan.
Rottne H20 -07. Valmet 860.1 -05. Valmet 860.4 -10. John Deere 4850. JPM Maskintrailer.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).