Byggd för att hålla
av totte fre 10 okt 2008, 23:22
Nä, jag hinner nog inte måla nåt i helgen,för mycket annat att göra. . Så jag har börjat göra rent en massa grejor som bara legat hittills, axlar, lager, lagerfästen kedjehjul och sånt som hör till transen. Det är sånt jobb som jag kan göra en stund då och då, när det skall målas måste jag ha längre sammanhängande tid.
Det här är en maskin som är byggd för att hålla! Länkarmen som sitter på växellådan, t ex, som länken från växelspaken är fäst i är gjord av stål som 1 tum x 1/4 tum. Härdat! Det är så hårt att det inte går att gör en repa med en fil. Det har inte sparats material eller kostnader när det gäller hållfasthet. Det är riktigt roligt att jobba med såna grejor, inga plastkåpor och tunna plåtar och annat som böjer sig och går av bara man petar på det . Här är man inte orolig för att ta fram hammaren när nåt sitter fast, det tål att slå på
Till moderna snöslungor har jag sett att det finns hjulvikter att köpa. Ett fullständigt överflödigt tillbehör till en Gilson. Måste väga den nån gång, frågan är bara hur. Tror jag skall försöka väga delarna nu innan jag plockar ihop det.
Det här är en maskin som är byggd för att hålla! Länkarmen som sitter på växellådan, t ex, som länken från växelspaken är fäst i är gjord av stål som 1 tum x 1/4 tum. Härdat! Det är så hårt att det inte går att gör en repa med en fil. Det har inte sparats material eller kostnader när det gäller hållfasthet. Det är riktigt roligt att jobba med såna grejor, inga plastkåpor och tunna plåtar och annat som böjer sig och går av bara man petar på det . Här är man inte orolig för att ta fram hammaren när nåt sitter fast, det tål att slå på
Till moderna snöslungor har jag sett att det finns hjulvikter att köpa. Ett fullständigt överflödigt tillbehör till en Gilson. Måste väga den nån gång, frågan är bara hur. Tror jag skall försöka väga delarna nu innan jag plockar ihop det.
0 kommentarer | Läst 1250 ggr