Japp i tisdags började jag jobba igen. Fick bli att köra skotare 890.2 med loadflex.
Kändes skönt att få sätta sig i maskin igen efter ett uppehåll sen i januari.
Maskinen har man för sig själv iaf, jag har kommit skapligt in i maskinen, enda är att den är lite klen, korkar när man kör kran och maskinen jobbar hårt.
Men men sånt får jag väll leva med, kanske kan få en KCR box monterad om man har lite tur.
Var väll ingen dröm körning man fick det första, brant som satan, boggin reser sig i nästan varje backe och längst ner är det myr mark så det är kletigt där nu, meter djupa spår, går väll att ta sig fram, körde visserligen fast en dag.
Band runt om och så fick jag ett par splitt nya band med mig i reserv, han jag kör åt äger swing cut :P Så band ska väll inte vara problem att ha fräscha :smile:
Kort kommer att komma nästa helg, kommer väll fixa till nån film någon dag då man är inne i körningen riktigt.
Kör nu efter en 1470D som jag ska jaga, har redan kört i kapp den och sen så går det en till 890 efter den så vi ska se till att han får det svettigt bakom öronen :lol: Så förhoppningsvis så kanske man får hoppa upp i skördaren och producera kubik ist när vi ligger för nära.

Bloggningen kommer nu försökas fixas bättre, varje helg iaf då jag bor borta under veckorna och inte har tillgång till dator, bil och filmer ska fixas på alla maskiner han har. 2st 890.2 en 1470D en H8 och en F9.

8 kommentarer | Läst 4656 ggr

Mer om bloggaren

Användarvisningsbild

skogsjan695xl

Huggarmästare

Blev medlem: sön 25 jan 2009, 16:05

Kommentarer

av totte sön 31 maj 2009, 17:46
Ja men det låter ju bra, gratulerar! Så det blev inget med Ryssland då, kanske lugnast så, det lät som om det var en hel del om och men med att köra där, att döma av alla kommentarer du fick i den tråden.

En lite klen maskin är ju i alla fall mycket mer att köra med än ingen maskin :mrgreen: Vi ser fram mot film och bilder!
av skogsjan695xl sön 31 maj 2009, 17:54
Det var lockande med Ryssland men det var så fruktansvärt långt in i Ryssland och så att få fram större delar om det går sönder tar lång tid och vi skulle inte få lön när maskin står still, var bara betalt på ackord. och står det då still ett par veckor så är det STOR ekonomisk förlust. Sen så hade jag inte råd att vänta till allt var klart i Ryssland med allt vi skulle ha så då fick det bli 890 ist. Sen så är den nästan på hemmaplan då jag har mycke släktingar runt där maskinerna går så boendet var inga problem heller.
av Mowi sön 31 maj 2009, 20:32
ser fram emot bilder och film
av Fredrik Reuter sön 31 maj 2009, 22:34
Hej,
Måste vara gott att komma igång igen, gratulerar! :-bd
av skogsjan695xl sön 31 maj 2009, 22:55
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Måste vara gott att komma igång igen, gratulerar! :-bd


Tackar, det är superskönt att komma igång igen, är lite ringrostig efter långt uppehåll med maskiner och speciellt skotare då man i stort sett endast kört skördare. Men det är jobb iaf :grin:
av Valmet 890 mån 01 jun 2009, 11:50
Hmm låter ju knepigt att den ska vara klen.... Enda gången våran "korkar" är om man kommer med nära nog fullt lass och lyfter en tung grip för full i samma veva som boggin ska upp på nån stor sten eller nåt rejält hinder och man har drift procenten lite väl högt!
Du har väl lärt dig använda inchknappen med de tre olika "växlarna"?

Vi har kcr i våran också så det kanske är det...
av Niklas H20 mån 01 jun 2009, 21:43
kul att det är snurr på det igen. jag klarar ju knappt att vara hemma en hel helg från maskinerna;)
av "spindeln" mån 01 jun 2009, 23:09
KCR box i en skogsmaskin ger mig ... små "gay-vibbar" =)) .. spara bränsle , ok! men har piloten på respektive maskin verkligen testat att köra optimalt med maskinen som den är från fabrik ?

nu är jag en riktig "glädjedödare" ... men är det så att man kan hinna med "ett lass till" ..eller tiiils det börjar "knaka i boggielådorna" med en "box" .. dygnet har bara 24 timmar .. och det gäller även när man står still B-)