Haft lite strul med att den inte växla reglagen mellan fram/bak när man vände stolen. Så efter ett tag började det funka. Tänkte att det var något glapp i något relä eller så...

Igår gick motorn gick dåligt, och efter ett tag så stannade den när jag belastade pumparna. Fick inte igång den, rände men sig direkt. Lät den stå ett tag, tryckte på matarpumpen till insprutare, öppnade dräneringen till glaskoppen och då sögs det in luft istället för att rinna ut vatten. Skall det vara så?

Startade och fick knackigt, men då vägrade bomsvängen att fungera. Den dog med dem på max höger, kunde ändå linka hem pjäsen. Kul med motorer!!!

När jag sen kollade över en gång så råkade jag se en grej:


Antingen har jag glömt ansluta dem när jag fixade startmotorn, eller så har den hoppat loss. Antagligen det förstnämnda...

Hade inte tid eller lust eller verktyg att fixa då. Hur många av ovan fel kan lösas av att ansluta kabeln korrekt?🤔

2 kommentarer | Läst 736 ggr

Mer om bloggaren

Mangan

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum!
Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum!

Blev medlem: lör 15 okt 2005, 16:22

Effektivt eller kul?
Jag vill ju inte gå back på min skog, så stora grejer får det stora pojkarna ta hand om. Men röjsåg brukar jag hinna köra, och kanske lite gallring i småbestånd? Har för många hus, och för lite tid. Och så skall jag hinna med att träna 5-6 dagar i veckan också.

Kommentarer

av Tosca mån 19 sep 2022, 19:30
Jag har haft några problem med stopp från tanken, jag märkte det när jag monterade en handpumpblåsa som man har till båtmotorer.
Den sögs platt när motorn gick, så då började jag luska.
av Mangan ons 21 sep 2022, 11:04
Jag har kört motorn nu med och utan vattenavskiljare, med orginalslang från tanken och slang direkt från dunk etc. Tycker inte det är så stor skillnad. Hydrauliken är det fortfarande fel på, bomsväng höger ligger alltid i. Kanske därför motorn går "tungt".