Simba har förstoppning
av Simba mån 04 mar 2013, 19:24
Senaste onsdag var en riktigt härlig vårdag,kring noll på morgonen och takdroppet kom igång riktigt ordentligt,man kände att nu är våren på gång.
Åtminstone en försmak av den
Skulle bli en riktigt bra dag,var ensammen på 1470-n och hade en riktigt fin slutavverkning framför.
Inget kunde få ner humöret på en,allt var på topp
Första timmen gick helt perfekt,men sen börja en av 1 tums returerna på kran att läcka under en koppling.
Var den som var under utskjutet,var en originalslang med ORF och nån sådan hade jag inte med så det blev en vända hem för att fixa en ny slang.
Men en sån bagatell kunde inte få ner humöret,det var trots allt fortfarande en underbar dag.
Monterade den nya slangen samtidigt som man förbannade den idiot som infört ORF-kopplingarna,torkade av verktygen och det var fortfarande en toppendag,småfåglarna kvittrade medan man tog sej en kaffesvätt,samtidigt som man tänkte på alla dom stackare som svettades på nåt kontor
Vred igång dieseln och tog tag i kubiksgranen som inte hade huggits klar vid slangbrottet,satte på matningen när då nästa en tummare springer läck
Denna gång returen mellan aggregat och den slang jag nyss bytte.
Nu var dagen inte så toppen längre,en kall nordlig vind hade tystat fåglarna samt hotat sänka mitt humör,men vadå,det är ju bara en slang,hem igen och fixa en ny,montera,dricka lite kaffe samt tänka på dom som är på kontoret och snart kunde åka hem......
Startade motorn och greppade granen för 3-e gången,nu skulle det köras
DÃ¥ gick alla aggregatfuntioner i slow-motion.
Kran och basmaskin var ok,men körde man tex bara matning så kvävde han dieseln på tomgång.
Var samtidigt ett sabla vinande ljud under hytten,där en av huvudchockerna sitter.
Ringde service,och en ny chockventil sändes till följande morgon ( det ni Komatsu ) men samtidigt var det nåt som gnagde att det var nåt som inte stämde.
Mycket riktigt så kvarstod felet trots ny chock,fick tipset av Hiesu att kolla slangbrottsventilen.
Sitter en backventil monterad på returslangen,backventilen sitter strax framför hytten och en av funktionerna är att förhindra att tanken läcker olja bakvägen vid ett brott på en returslang.
Kunde det ha samlats nåt skit i den från slangbytena
Och mycket riktigt hade en ca 40 cm lång tub av slangens inre beklädnad lossat och proppat igen ventilen
Var från den som gick först,undra på sen att det blev mottryck så slang no 2 läckte
Så nu blir det att vänta på småfåglarna igen
Åtminstone en försmak av den
Skulle bli en riktigt bra dag,var ensammen på 1470-n och hade en riktigt fin slutavverkning framför.
Inget kunde få ner humöret på en,allt var på topp
Första timmen gick helt perfekt,men sen börja en av 1 tums returerna på kran att läcka under en koppling.
Var den som var under utskjutet,var en originalslang med ORF och nån sådan hade jag inte med så det blev en vända hem för att fixa en ny slang.
Men en sån bagatell kunde inte få ner humöret,det var trots allt fortfarande en underbar dag.
Monterade den nya slangen samtidigt som man förbannade den idiot som infört ORF-kopplingarna,torkade av verktygen och det var fortfarande en toppendag,småfåglarna kvittrade medan man tog sej en kaffesvätt,samtidigt som man tänkte på alla dom stackare som svettades på nåt kontor
Vred igång dieseln och tog tag i kubiksgranen som inte hade huggits klar vid slangbrottet,satte på matningen när då nästa en tummare springer läck
Denna gång returen mellan aggregat och den slang jag nyss bytte.
Nu var dagen inte så toppen längre,en kall nordlig vind hade tystat fåglarna samt hotat sänka mitt humör,men vadå,det är ju bara en slang,hem igen och fixa en ny,montera,dricka lite kaffe samt tänka på dom som är på kontoret och snart kunde åka hem......
Startade motorn och greppade granen för 3-e gången,nu skulle det köras
DÃ¥ gick alla aggregatfuntioner i slow-motion.
Kran och basmaskin var ok,men körde man tex bara matning så kvävde han dieseln på tomgång.
Var samtidigt ett sabla vinande ljud under hytten,där en av huvudchockerna sitter.
Ringde service,och en ny chockventil sändes till följande morgon ( det ni Komatsu ) men samtidigt var det nåt som gnagde att det var nåt som inte stämde.
Mycket riktigt så kvarstod felet trots ny chock,fick tipset av Hiesu att kolla slangbrottsventilen.
Sitter en backventil monterad på returslangen,backventilen sitter strax framför hytten och en av funktionerna är att förhindra att tanken läcker olja bakvägen vid ett brott på en returslang.
Kunde det ha samlats nåt skit i den från slangbytena
Och mycket riktigt hade en ca 40 cm lång tub av slangens inre beklädnad lossat och proppat igen ventilen
Var från den som gick först,undra på sen att det blev mottryck så slang no 2 läckte
Så nu blir det att vänta på småfåglarna igen
3 kommentarer | Läst 24351 ggr